EICMA: Οι δίχρονες μοτοσυκλέτες enduro είναι ακόμα εδώ! #2stroke4ever

Πώς από τον φόβο για την παραλίγο εξαφάνιση των δίχρονων κινητήρων στη δεκαετία των ‘00s φτάσαμε στη Διεθνή Έκθεση του Μιλάνου 2024 να υπάρχει πληθώρα επιλογών για μοτοσυκλέτες enduro και περισσότερες special edition από ποτέ.

“Click bait” άρθρα εμφανίζονται διεθνώς κάθε τρεις και λίγο κάνοντας λόγο για δήθεν τέλος της παραγωγής των δίχρονων μοτοσυκλετών. Όπως όμως διαπιστώσαμε στην EICMA 2024 κάτι τέτοιο απέχει από την πραγματικότητα και μια τέτοια εξέλιξη δεν φαίνεται να υπάρχει ούτε ως σκέψη μέσα στα εργοστάσια, τουλάχιστον όπως μας διαβεβαίωσαν αρκετοί εκπροσώποι αυτών, με τους οποίους καταφέραμε να μιλήσουμε. Αντίθετα, νέες τεχνολογίες, ακόμα περισσότερες δίχρονες εκδόσεις αλλά και δίχρονες εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες βρισκόντουσαν εκτεθειμένες σε περίοπτες θέσεις σε ολόκληρη την έκθεση.

Video με “μυρωδιά” από καμμένο διχρονόλαδο στην EICMA:

Ας δούμε την πορεία των δίχρονων enduro στην τρέχουσα χιλιετία:

Ακόμα περισσότερες επιλογές

Φτάσαμε έτσι στη διεθνή έκθεση του Μιλάνου για το 2024 να έχουμε μία τεράστια λίστα επιλογών για δίχρονες μοτοσυκλέτες enduro: Από απλές οικονομικές “entry level” μέχρι “hi-tech” έτοιμες για αγώνα Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Αναλυτικά και με αλφαβητική σειρά:

  • Beta Xtrainer 250/300
  • Beta RR X-PRO 125/200/250/300
  • Beta RR Racing 125/200/250/300
  • Fantic XE 125 / 300
  • GASGAS EC 125/250/300
  • GASGAS EC 300 GP
  • Husqvarna TE 150/250/300
  • Husqvarna TE 300 Pro
  • KTM 250/300 EXC CHAMPION EDITION
  • KTM 300 EXC HARDENDURO
  • KTM 150/250/300 EXC
  • KTM 125 XC-W
  • KTM 250/300 EXC SIX DAYS
  • Rieju MR 300i
  • Sherco 125/250/300 SE FACTORY
  • Sherco 300 SE RACING
  • TM EN 125/250/300 ES Fi 2T
  • TM EN Corse edition 125/250/300 ES Fi 2T

Μόνο στο enduro

Μόνο σε ένα άθλημα μοτοσυκλέτας επιτρέπεται η ταυτόχρονη συμμετοχή δίχρονων και τετράχρονων μοτοσυκλετών χωρίς οι πρώτες να υστερούν πουθενά και αυτό φυσικά είναι το Enduro. Η πολύωρη οδήγηση σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και οι απαιτήσεις για χαμηλό βάρος και αυξημένη αξιοπιστία όχι μόνο διατήρησαν τους δίχρονες κινητήρες στη ζωή αλλά έκαναν την επιλογή τους μονόδρομο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro ενώ παράλληλα αυτού του τύπου οι κινητήρες επικρατούν και στην κατηγορία Ε3 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro.

Υποσημειώσεις


  1. Τους τίτλους το 2004 πήραν ο Stefan Merrimana στην E1 με Yamaha, ο Juha Salminen στην Ε2 με KTM και ο Samuli Aro στην Ε3 με ΚΤΜ, όλοι τους αγωνιζόμενοι με τετράχρονες μοτοσυκλέτες. ↩︎

  2. Στο Red Bull Romaniacs του 2008 ο Graham Jarvis έγινε ο πρώτος αναβάτης που κέρδισε με τετράχρονη μοτοσυκλέτα (Sherco) ενώ την επόμενη χρονιά τη νίκη πήρε ο Andreas Lettenbichler (πατέρας του Manuel) στη σέλα του επίσης τετράχρονου BMW G 450Χ. ↩︎

  3. Οι προδιαγραφές Euro 2, που τέθηκαν σε εφαρμογή το 2003, μείωσαν το όριο εκπομπής CO για τις μοτοσυκλέτες από τα 13gr/km (των Euro 1) σε 5,5gr/km και ήταν η μεγαλύτερη ποσοτική αλλά και ποσοστιαία μείωση (58% σε μόλις τέσσερα χρόνια) που επεβλήθη από την Ευρωπαϊκή Ένωση. ↩︎

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα