Tη νέα σειρά ελαστικών “Enduro 2”, η οποία αποτελείται από τρεις “γόμες”, παρουσίασε η Michelin στην EICMA και τα χαρακτηριστικά που ανακοινώνει είναι πραγματικά εντυπωσιακά.
Enduro Medium 2 (πράσινη ρίγα)
Αντικαθιστά το ίσως πιο “all-around” ελαστικό της ελληνική αγοράς (Enduro Medium). Σύμφωνα με τη Michelin προσφέρει αυξημένη πρόσφυση σε όλα τα τερέν, καλύτερη συμπεριφορά στο στρίψιμο ενώ έχει μεγαλύτερη αντοχή στη φθορά. Μάλιστα η γαλλική εταιρεία κάνει λόγο για +22% περισσότερη πρόσφυση όταν είναι καινούργιο (σε σχέση με το προηγούμενο Enduro Medium) και +12% όταν έχει φθαρεί.
Enduro Hard 2 (κίτρινη ρίγα)
Σύμφωνα με τη Michelin, η hard επιλογή έχει να κάνει με τη βελτίωση των χρόνων του αναβάτη. Σε αυτό βοηθάει η καλύτερη σταθερότητα που προσφέρει σε συνδυασμό με την επίσης βελτιωμένη πρόσφυση.1
Enduro Xtreme 2 (άσπρη ρίγα)
Όπως μαρτυράει και το όνομά του, προορίζεται για… extreme καταστάσεις και hard enduro. Μάλιστα η εξέλιξή του έγινε σε συνεργασία με τις ομάδες του group KTM και της Sherco, μέσα από τους αγώνες Hard Enduro.
Διαθέσιμες διαστάσεις ανά σκληρότητα
MEDIUM 2
- Μπροστινό: 90/90-21 M/C 54 R
- Μπροστινό: 90/100-21 M/C 57R
- Πίσω: 120/90-18 M/C 65R
- Πίσω: 140/80-18 M/C 70R
HARD 2
- Πίσω: 140/80-18 M/C 70R
XTREM 2
- Πίσω: 140/80-18 M/C 70M
Για διαθεσιμότητα και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στο Rider’s Shop 2109225930
Τακούνια νέου σχεδιασμού
Το ελαστικά της νέας σειράς έχουν εμφανώς διαφορετικό πέλμα καθώς αποτελούνται από τακούνια με νέο σχήμα και V σχεδίαση στην που απαιτείται να συνεισφέρουν τα μέγιστα. Σύμφωνα με τη Michelin, δίνουν 20% αύξηση στο κράτημα σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά. Για την κατασκευή τους έχει χρησιμοποιηθεί νέο μείγμα υλικών (με τεχνολογία Carbon Black όπως την ονομάζει η Michelin) που αντέχει σημαντικά περισσότερο στη φθορά.
Νέο πέλμα
Τα τακούνια είναι τοποθετημένα επίσης σε σχήμα V ενώ είναι χαρακτηριστικό πως δεν έχουν ούτε την ίδια σχεδίαση μεταξύ τους αλλά ούτε και την ίδια σχεδίαση σε ολόκληρο το πάχος τους. Έτσι όταν το ελαστικό αρχίζει να φθείρεται, κάθε τακούνι γίνεται όλο και πιο συμπαγές ώστε να αντέξει όσο το δυνατόν περισσότερο στη φθορά. Η Michelin ονομάζει αυτή την τεχνολογία “Adaptive Design” και εκτός των παραπάνω, έχει οφέλη και στην οδηγική ευχαρίστηση (βελτιωμένη αίσθηση και πιο αποτελεσματική απόσβεση κρούσεων).
Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ακόμα πιο έντονα στα Enduro Hard 2 καθώς χρησιμοποιούν την τεχνολογία “MICHELIN Bias Belted” και η οποία παρέχει μεγαλύτερη ακαμψία
στη δομή με ώφελος στην σταθερότητα.
Mέσα από τους αγώνες
Για να ανανεώσει τη σχεδίαση των enduro ελαστικών της, η Michelin συνεργάστηκε με καταξιωμένους αναβάτες, κατασκευαστές και ομάδες όπως η Red Bull ΚΤΜ Factory Racing Team, η Sherco και η Husqvarna. Πραγματοποίησε δοκιμές πριν την οριστικοποίηση του τελικού σχεδιασμού ενώ η πρώτη επίσημη εμφάνιση των νέων “Enduro 2” έγινε στο Gotland Grand National στη Σουηδία στις 26 Οκτωβρίου με τον Albin Elowson να τερματίζει στην τρίτη θέση. Σύμφωνα με τη Michelin, τα Enduro 2 θα χρησιμοποιηθούν στα παγκόσμια πρωταθλήματα από τις ομάδες και τους αναβάτες που υποστηρίζει ενώ μελετά την επέκταση των συνεργασιών της ώστε να τοποθετούνται ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (ΟΕΜ) σε κατασκευαστές όπως η Triumph και η Stark Future.
Προτεινόμνες τιμές λιανικής
Τα πρώτα Medium 2 έχουν έρθει στην Ελλάδα με τις εξής προτεινόμενες τιμές λιανικής;
- 90/90-21 115€
- 90/100-21 133€
- 140/80-18 154,50€
- Δεν μπορούμε φυσικά να παραβλέψουμε την επιλογή του κίτρινου χρώματος για τη “σήμανση” της σκληρής γόμας και του άσπρου για τη μαλακή (Xtreme 2) , στα πρώτυπα του MotoGP όπου η Michelin είναι αποκλειστικός προμηθευτής. ↩︎