Η ιστορία της TracTive και πώς οι αναρτήσεις του Pol Tarres έχουν περάσει απαρατήρητες

Ίσως να μην υπάρχει αμορτισέρ που να έχει υπομείνει περισσότερη ταλαιπωρία από αυτό στο Yamaha Tenere 700 του Tarres. Κι όμως, λίγοι ξέρουν ποιο είναι αυτό.

Είδαμε τις αναρτήσεις της TracTive για πρώτη φορά χάρη στην Aurora Rally Equipment (αποκλειστικός ελληνικός αντιπρόσωπος), στα κεντρικά της οποίας έχουμε βρεθεί αρκετές φορές προκειμένου να καλύψουμε μεγάλη ποικιλία θεμάτων. Η ιστορία της ολλανδικής εταιρείας μάλιστα μας θύμισε τη Husaberg1 του 1988… Στην ουσία, η TracTive είναι η εταιρεία που έστησαν το 2010 οι “άνεργοι” υπάλληλοι της WP, όταν αυτή μετακόμισε από την Ολλανδία, στα κεντρικά της KTM στην Αυστρία.

Η αρχή της ιστορίας

Οι άνθρωποι της TracTive δηλώνουν ξεκάθαρα πως η ιστορία τους ξεκινάει πολύ πριν το 2010, έτος ίδρυσης της εταιρείας τους. Καθώς πολλοί από αυτούς υπήρξαν βασικά στελέχη που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο ώστε η WP να γίνει το μεγαθήριο των τελευταίων δεκαετιών, δεν παραλείπουν να τονίσουν τα βασικά ορόσημα των επιτυχιών τους όπως η κατασκευή του πρώτου ανάποδου πιρουνιού (Upside-Down) το 1983 (ΚΤΜ 500 2Τ) ή της πρώτης ηλεκτρονικά ελεγχόμενης after market ανάρτησης στις αρχές του 2000.

Το προφίλ της Tractive

Όταν συστήθηκε η Tractive (2010), υπήρχε πολύ μεγάλος ανταγωνισμός στο θέμα των αναρτήσεων και προκειμένου να ξεχωρίσει, οι ιδρυτές της έστρεψαν το ενδιαφέρον τους αμέσως στις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις. Σήμερα η Tractive έχει στον κατάλογό της αμέτρητες προτάσεις για on-off και adventure μοτοσυκλέτες (καθώς και για μοτοσυκλέτες δρόμου) που περιλαμβάνουν εντυπωσιακές τεχνολογικές λύσεις όπως τα συστήματα:

  • Dynamic Damping Adjustment (DDA) valve για ταχύτερη (μόλις σε 6-10 milliseconds) και με μεγαλύτερο εύρος ηλεκτρονική ρύθμιση των αποσβέσεων.
  • Position Dependent Damping System (PDSII) για αποτροπή του τερματίσματος της ανάρτησης χάρη σε ένα δεύτερο έμβολο που δημιουργεί μεγαλύτερες δυνάμεις απόσβεσης στο τελείωμα της διαδρομής. Ναι, σωστά μαντέψατε, αυτό χρησιμοποιεί ο Tarres για τα ακραία άλματα με την Tenere 700.
  • Συνδυασμός ηλεκτρονικών και χειροκίνητων ρυθμίσεων. Οι αναρτήσεις της TracTive είναι “Plug and Play” και συνδέονται με την ηλεκτρονική μονάδα της μοτοσυκλέτας ώστε να ρυθμίζονται ηλεκτρονικά από αυτή, είτε αυτόματα, είτε από τον αναβάτη μέσω της οθόνης. Ωστόσο διαθέτουν επιπλέον τη δυνατότητα εξωτερικών ρυθμίσεων με το χέρι, ώστε ο αναβάτης να μπορεί να επιλέξει το εύρος λειτουργίας της ανάρτησης.

Η περίπτωση του Pol Tarres

O Tarres έχει επιλέξει το αμορτισέρ X-TREME PRO Long Travel (+25mm) της TracTive και το χρησιμοποιεί χωρίς κάποια μετατροπή, ενώ στο πιρούνι χρησιμοποιεί το cartridge Tractive X-TREME PRO. Αυτό, χάρη στα απίθανα κατορθώματα του Ισπανού, θα μπορούσε από μόνο του να είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία για διαφήμιση της Ολλανδικής εταιρείας ωστόσο οι αυστηροί όροι στα συμβόλαια της Yamaha (με τον Tarres) δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστικά καμία εμπορική ή άλλη συνεργασία των δύο πλευρών. “Ο Tarres και ο μηχανικός του, πήραν απλά ότι ήθελαν και αυτό είναι όλο” μας είπε ο Bart van der Veen (υπεύθυνος marketing).

Η περίπτωση του Jérémy Rouanet

Ο πρώην αθλητής του freestyle motocross ήρθε πρόσφατα ξανά στο προσκήνιο χάρη στο ακραίο (από πολλές απόψεις) backflip με το Yamaha Tenere 700. Στο σχετικό δελτίο τύπου της Yamaha έγινε εκτενής αναφορά για τα “special parts” που χρησιμοποιήθηκαν στη μοτοσυκλέτα και σε αντίθεση με την πάγια τακτική της ιαπωνικής εταιρείας, υπήρχε σαφής αναφορά για τη χρήση αμορτισέρ της TracTive. Παρά το γεγονός πως στον κατάλογο αξεσουάρ της GTYR (Genuine Yamaha Technology Racing) υπάρχει after market αμορτισέρ, για αυτό το παράτολμο project επιλέχθηκε το αμορτισέρ της TracTive και αυτό σίγουρα λέει πολλά.

Service

Για όσους επιλέξουν ανάρτηση της TracTive ένα ακόμα θετικό στοιχείο είναι πως την τεχνική υποστήριξη (service) έχει αναλάβει το γνωστό κατάστημα του Σταύρου Γεωργακόπουλου (VGR Team Georgakopoulos).

Τα ορόσημα στην ιστορία της TracTive

1988: Ο Rob Jacobs (συνιδρυτής της Tractive το 2010) προάγεται σε project leader στην WP (ιδρύθηκε το 1977 και είχε γίνει ήδη προμηθευτής αναρτήσεων της ΚΤΜ).

1997: Η ΚΤΜ γίνεται μέτοχος της WP και δύο χρόνια αργότερα αποκτάει το πλειοψηφικό πακέτο.

2009: Η γραμμή παραγωγής της WP μεταφέρεται στο Mattighofen.

2010: Ιδρύεται η TracTive από πρώην υπαλλήλους της WP που έχουν τεράστια εμπειρία στις ηλεκτρονικές αναρτήσεις.

2011: Η Tracitve γίνεται προμηθευτής της Touratech GmbH και αποκτάει πιστοποιητικό Διαχείρισης ποιότητας που της επιτρέπει στη συνέχεια να γίνει προμηθευτής (ΟΕΜ) της BMW.

2012: Καταθέτει την πρώτη της πατέντα (Dynamic Damping Adjustment valve)

2018:: Ιδρύεται η θυγατρική TracTive DDA για να επικεντρωθεί στη παραγωγή μεγάλης κλίμακας των βαλβίδων DDA (200.000 τμχ ετησίως) ώστε να προμηθευτούν εταιρείες όπως η BMW, η Marzocchi και η Fox.

2024: Ξεκίνησε η κατασκευή νέου κτηρίου στο Cuijk της Ολλανδίας για τις αυξημένες απαιτήσεις στέγασης της εταιρίας.

Οι περιπέτειες του Pol Tarres στο Μαρόκο


  1. Η Husaberg δημιουργήθηκε το 1988 από ανθρώπους της Husqvarna, όταν η Cagiva μετέφερε την παραγωγή από τη Σουηδία στην Ιταλία. ↩︎

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Hellas Rally 2024: Οι πρώτες εικόνες

Πολυπληθείς ομάδες με πολύχρωμες τέντες, φορτηγά και van έχουν μετατρέψει τη μαρίνα της Ιτέας σε bivouac καθώς προετοιμαζόμαστε για το μεγαλύτερο ελληνικό αθλητικό γεγονός που θα δούμε φέτος στον χώρο της μοτοσυκλέτας.