Βασίλης Μπούδρος: Το ημερόλογιο από το Rally Dakar 2024

Οι μοναδικές στιγμές που έζησε, και μοιράστηκε μαζί μας, ο Βασίλης Μπούδρος στη δεύτερη συμμετοχή του στο Rally Dakar.

Mετά την επιτυχημένη του συμμετοχή στον αγώνα του 2022, ο Βασίλης Μπούδρος επέστρεψε φέτος και πάλι στη Σαουδική Αραβία προκειμένου να πάρει μέρος και πάλι στον δυσκολότερο αγώνα Rally του κόσμου, το Rally Dakar, Αυτή τη φορά μάλιστα επέλεξε να συμμετάσχει στην κατηγορία “Original by Motul” (πρώην Malle Moto)που σημαίνει πως δε θα είχε δυνατότητα για εξωτερική βοήθεια. Ο “αληθινός” αγώνας βέβαια ξεκίνησε για τον Βασίλη αρκετά νωρίτερα οπότε πάμε να δούμε πώς ο ίδιος τον μοιράστηκε μαζί μας:

21 Ιουλίου 2023

Η διοργανώτρια εταιρία του αγώνα (A.S.O.) ενημερώνει με email τον Βασίλη Μπούδρο πως κάνει δεκτή την αίτηση συμμετοχής του για τον αγώνα του 2024. Η διαδικασία επιλογής είναι αρκετά περίπλοκη και αυστηρή καθώς ο μεγάλος αριθμός αιτήσεων και ο περιορισμένος αριθμός θέσεων (132 αναβάτες μοτοσυκλετών για το 2024) οδηγεί σε “απόρριψη” πολλών αιτήσεων. Έχοντας τερματίσει πρόσφατο αγώνα Rally Dakar (2022), ο Βασίλης έχει την ύψιστη πριμοδότηση κι έτσι ξεπερνάει την πρώτη δυσκολία που συναντάει όποιος θέλει να τερματίσει έναν αγώνα Dakar: το να καταφέρει να βρεθεί στη λίστα συμμετοχών. Απομένουν 169 ημέρες για την εκκίνηση και το “τρέξιμο” έχει ξεκινήσει!

Δες εδώ πως αξιολογείται μία αίτηση συμμετοχής για τον αγώνα του Rally Dakar του 2025.

7 Νοεμβρίου 2023

Ο Βασίλής Μπούδρος και η ελληνική DNA High Performance Filters παρουσιάζουν στην έκθεση του Μιλάνου (EICMA) τη νέα μοτοσυκλέτα με την οποία θα συμμετάσχει στον αγώνα του Dakar. Πρόκειται για μία Husqvarna FE450 Rally Replica στην οποία έχει αντικατασταθεί η νορμάλ εισαγωγή αέρα με το Rally Kit της DNA High Performance Filters. Και το όνομα αυτής…: Πνοή!

8 Νοεμβρίου 2023

Ανακοινώνεται η λίστα συμμετοχών και ο αριθμός που θα έχει κάθε αναβάτης και κάθε οδηγός. Ο Βασίλης Μπούδρος θα έχει το νούμερο 107 ενώ το κόκκινο φόντο υποδηλώνει πως θα αγωνιστεί στην κατηγορία “Original by Motul” (χωρίς εξωτερική βοήθεια κατά τη διάρκεια του αγώνα). Συνολικά 28 αναβάτες θα λάβουν μέρος στη συγκεκριμένη κατηγορία.

27 Νοεμβρίου 2023

Εκκίνηση οδικώς για τη Βαρκελώνη όπου θα παραδοθεί η μοτοσυκλέτα προκειμένου στη συνέχεια να αναλάβει η οργάνωση τη μεταφορά της στη Σαουδική Αραβία. Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος τεχνικός έλεγχος της μοτοσυκλέτας. Το ταξίδι του Βασίλη θα διαρκέσει τρεις μέρες και ο τεχνικός έλεγχος (30/11) θα κρύβει μια μικρή έκπληξη καθώς κάποιες αλλαγές στη συνδεσμολογία των εξαρτημάτων του Road Book απαιτούν αλλαγές τελευταίας στιγμής στην καλωδίωση της Πνοής.

26-29 Δεκεμβρίου 2023

Τριήμερη αγωνιστική προετοιμασία στο Dubai, προκειμένου να “θυμηθεί” την οδήγηση στην άμμο, κι επιστροφή στην Αθήνα.

1 Ιανουαρίου 2024

Δέκα ώρες στα αεροδρόμια για δύο πτήσεις ώστε να φτάσει από Αθήνα στη Σαουδική Αραβία και 7 ώρες με πούλμαν της οργάνωσης για να φτάσει από το Yanbu στην Alula.

3 Ιανουαρίου 2024

Παραλαβή μοτοσυκλέτας, τοποθέτηση του νέου Road Book, test run και τεχνικός έλεγχος. Πρώτη (φετινή) δοκιμαστική βόλτα στη Σαουδική Αραβία ώστε να συνηθίσει και πάλι τη μοτοσυκλέτα του, να ρυθμίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες και φυσικά να δοκιμάσει το νέο road book που φέτος ήρθε σε μορφή tablet (τέλος το χαρτί!). “Είχα ξεχάσει πόσο ωραίο μηχανάκι είναι. Είναι σοκαριστικό!” δήλωσε ενθουσιασμένος μετά τη σύντομη δοκιμή με την Husqvarna του.

Οργανωτική λεπτομέρεια: To test run των αυτοκινήτων ήταν προγραμματισμένο να γίνει σε ξεχωριστή περιοχή όμως την ίδια μέρα εκεί βρισκόταν σε εξέλιξη το Alula Falcon Cup (9ήμερος αγώνας Γερακιών με έπαθλο 15 εκατομμυρίων!) όποτε τα πλάνα των δοκιμών (από οργανωτικής άποψης) πήγαν κατά διαόλου.

4 Ιανουαρίου 2024

Τελετή εκκίνησης Dakar 2024.

Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2024 – Εκκίνηση – Πρόλογος

“And now currently above the podium, hailing from Greece, we have number one o seven Vasileios Boudros aboard his Husqvarna four fifty Rally Replica – DNA Air Filters – Enduro alyunan*”. Ο Βασίλης παίρνει εκκίνηση σε live μετάδοση σε όλο τον κόσμο και στη συνέχεια ρίχνεται στην πρώτη μάχη: τον πρόλογο. Εκεί καμιά δεκαριά προπορευόμενοι αναβάτες που γυρίζουν ανάποδα μπερδεύουν τον Βασίλη και κάνει κι αυτός 6km παραπάνω χωρίς ωστόσο να χάσει κανένα check point παρά μόνο κάποιες θέσεις λόγω της καθυστέρησης. Παίρνει την 121η θέση στις μοτοσυκλέτες και συνεχίζει απτόητος.

*H λέξη alyunan σημαίνει Ελλάδα στα αραβικά. Δηλαδή ο παρουσιαστή μετέφρασε την Enduro Greece του Βασίλη σε Enduro alyunan!”

Σάββατο 6 Ιανουαρίου 2024 – 1η μέρα

O Βασίλης Μπούδρος εκμεταλλεύεται την εμπειρία του στα πετρώδη τερέν, σημειώνει τον 66ο χρόνο της ημέρας και ανεβαίνει στην 67 θέση της συνολικής κατάταξης.

Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2024 – 2η μέρα

Με τρομερή όρεξη ο Βασίλης οδηγάει πολύ γρήγορα τόσο στα ανοιχτά κομμάτια όσο και στους αμμόλοφους. Σημειώνει τον 62ο χρόνο και ανεβαίνει στην 63ο χρόνο της κατάταξης. Μετά τον τερματισμό, στην αλλαγή λαδιών προβληματίζεται από ρινίσματα στον μαγνήτη της τάπας και στέλνει δείγμα από το χρησιμοποιημένο λάδι του κινητήρα και το φίλτρο λαδιού, στο εργαστήριο της Motul. Εκεί η ανάλυση με μικροσκόπιο (!) δείχνει πως είναι απόλυτα φυσιολογικό δείγμα και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για φθορά στον κινητήρα. Επίσης δηλώνει ενθουσιασμένος με την αθόρυβη ενεργοποίηση του νέου μοντέλου αερόσακου της Alpinestars. Δυστυχώς, στο τέλος της ημέρας μαθαίνει πως ένας συναθλητής του έχει τραυματιστεί σοβαρά και βρίσκεται σε κώμα. Αργότερα θα μάθουμε πως πρόκειται για τον 45 ετών Carles Falcon που υπέκυψε στα τραύματά του μία εβδομάδα μετά.

Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2024 – 3η μέρα

Marathon Stage και περισσότερες από 13 ώρες οδήγησης (06:24-19:40) περιμένουν τον Βασίλη. Όπως ο ίδιος λέει μετά από ένα μπέρδεμα αρκετών αναβατών βρίσκεται πλοηγός ενός γκρουπ και τα δίνει όλα προκειμένου να μην τον περάσει κανείς και να γλυτώσει τη σκόνη. Όλα αυτά μέχρι να μπουν στους αμμόλοφους όπου ξεκινάει μια νέα περιπέτεια: “Πρέπει να σήκωσα μέσα σε μισή ώρα 7-8 φορές το μηχανάκι” έλεγε ο ίδιος στη live μετάδοσή του περιγράφοντας τις δυσκολίες της διαδρομής. Αλλαγή μανέτας, φύσημα οργάνων και αλλαγή φίλτρου είναι υπεραρκετά για να συνεχίσει η “Πνοή” απτόητη.

Δες πώς ο Βασίλης Μπούδρος αλλάζει φυσίγγια πεπιεσμένου αέρα στον αερόσακο του προστατευτικού γιλέκου της Alpinestars και πόσο συχνά χρειάζεται να τον φορτίζει.

Τρίτη 9 Ιανουαρίου2024 – 4 μέρα

Παρά το αξημέρωτο της εκκίνησης (05:30) και το πολύ (πρωινό) κρύο ήταν μια σχετικά πιο χαλαρή μέρα με ωραίους οδηγικά αμμόλοφους και πολλούς θεατές. Ο Βασίλης Μπούδρος οδηγεί πολύ γρήγορα και σημειώνει την καλύτερη του επίδοση στο Rally Dakar (54ος στις μοτοσυκλέτες) που τον ανεβάζει στην 60η θέση της συνολικής κατάταξης.

Μετά τον τερματισμό, ο Έλληνας αναβάτης πραγματοποιεί τις απαραίτητες εργασίες στη μοτοσυκλέτα του κι αλλάζει λάστιχα. Αργότερα όμως θα ένας συναθλητής του θα του υπενθυμίσει πως η επόμενη μέρα έχει 600km άσφαλτο (κάτι που σημαίνει αναίτια φθορά ελαστικών και mousse) οπότε ξαναλλάζει λάστιχα για να βάλει τα παλιά και να κρατήσει το καινούργιο set για την επόμενη marathon.

Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024 – 5η μέρα

Μετά το καλό αποτέλεσμα της προηγούμενης μέρας, ξεκινάει τη μέρα με πιο γρήγορους αναβάτες, “ωραίο γκρουπάκι” που λέει και ο ίδιος. 120Km αμμόλοφων αποτελεί την ειδική της ημέρας και γρήγορα βρίσκεται να οδηγεί μαζί με την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Enduro Jane Daniels και μερικούς ακόμα αναβάτες. Ο ρυθμός ξεφεύγει επικίνδυνα και στο μυαλό του Βασίλη πρυτανεύει η λογική οπότε αποφασίζει να μετριάσει το γκάζι και να ολοκληρώσει τη μέρα με ασφάλεια. Τερματίζει τη μέρα με τον 60ο χρόνο Γενικής.

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024 – 6η μέρα

620km αμμόλοφοι περιμένουν τους αναβάτες και ήδη από το έβδομο αρχίζουν τα προβλήματα για τον Βασίλη. Μπαίνει σε ένα “μπολ” και χάνει περίπου 40 λεπτά μέχρι να βγει, συνεργαζόμενος με έναν ομοιοπαθή συναθλητή του. Η προσπάθεια αυτή στοιχίζει σε βενζίνη με αποτέλεσμα στο 185km να μείνει από καύσιμο. Μετά από μισή ώρα τον βρίσκει ένας φίλος του και του δίνει δύο λίτρα βενζίνης ώστε να συνεχίσει μέχρι τον ανεφοδιασμό. Ο χαμένος χρόνος δεν του επιτρέπει να βγει από τους αμμόλοφους πριν το τελευταίο φως της ημέρας και μέσα στο σκοτάδι είναι αδύνατον να συνεχίσει. Επικοινωνεί με την οργάνωση και τους ενημερώνει πως δε θα δεχθεί βοήθεια και πως θα διανυκτερεύσει τους αμμόλοφους προκειμένου να μην βγει εκτός αγώνα.

Παρασκευή 12 Ιανουαρίου – 7η μέρα

Με το πρώτο φως της ημέρας ξεκινάει από τον αμμόλοφο (όπου διανυκτέρευσε) και φτάνει στο Bivouac (που έπρεπε να είχε φτάσει το προηγούμενο βράδυ) ώστε να ξεκινήσει την καινούργια μέρα. Η αγωνία με την βενζίνη συνεχίζεται όλη μέρα καθώς έχασε το βραδινό φουλάρισμα και ολόκληρη τη μέρα είχε οριακή ποσότητα καυσίμου.

Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2024 – ημέρα ξεκούρασης

Rest Day αλλά καθόλου ξεκούραση για τον Βασίλη. Αλλαγή λαδιών, φίλτρων (αέρα, λαδιού, καυσίμου), εξαερώσεις και λοιπές προβλεπόμενες εργασίες συντήρησης στη Husqvarna ενώ σύμφωνα με την παρατηρήτρια της FIM απαιτείται αλλαγή αυτοκόλλητων με τους αριθμούς συμμετοχής λόγω φθοράς τους.

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2024 – 8η μέρα

Ξύπνημα στις 04:00 και 878km που ολοκληρώνει χωρίς προβλήματα αλλά και που δεν άφησαν καθόλου ενέργεια για συντήρηση της μοτοσυκλέτας.

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024 – 9η μέρα

Δύσκολο ξεκίνημα με αμμόλοφους και αρκετές πτώσεις συναθλητών που κόβουν τη διάθεση του Βασίλη για κυνήγι. Ολοκληρώνει χωρίς πρόβλημα τη διαδρομή και μετά από πολλές μέρες φτάνει στο Bivouac πριν πέσει σκοτάδι και κάνει τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης στη μοτοσυκλέτα του.

Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024 – 10η μέρα

Δύο πτώσεις κάνουν τη ζωή του Βασίλη πιο δύσκολη. Η πρώτη ανώδυνη αλλά η δεύτερη τον τραυματίζει στα δάχτυλα και λαβώνει ελαφρά την μοτοσυκλέτα.

Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024 -12η μέρα

Η ιατρική εξέταση δείχνει πως ο τραυματισμός στο δάκτυλο έχει διαλύσει την άρθρωση στο τέταρτο (παράμεσος) δάχτυλο του αριστερού χεριού. Όπως ο ίδιος αποκάλυψε, όλη τη μέρα οδηγούσε χωρίς να χρησιμοποιεί τον συμπλέκτη και αυτός ήταν ο λόγος που είχε μία πτώση. Στην Yanbu έχει φτάσει και ελληνική αποστολή που σίγουρα ανεβάζει το ηθικό του Έλληνα αναβάτη.

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024 – 13η μέρα – Τερματισμός

“Dakar αλά ελληνικά τέλος”… με αυτή τη φράση ο Βασίλης μάς λέει πως έφτασε στον τερματισμό της ειδικής και ουσιαστικά ολοκλήρωσε τον αγώνα. Δε θα μπορούσε να υπάρχει πιο αντιπροσωπευτική φράση για το φινάλε καθώς τα δώδεκα προηγούμενα βράδια όλοι οι Έλληνες λάτρεις των Rally, της εκτός δρόμου οδήγησης και της περιπέτειας, περίμεναν πως και πως το ολιγόλεπτο επεισόδιο της δικής τους σειράς, το “Dakar αλά ελληνικά” με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Μπούδρο. Και όπως σε κάθε καλή σειρά έτσι κι εδώ, ο πρωταγωνιστής φρόντισε να αυξήσει την αγωνία του κοινού με μια φράση που δημιουργεί προσδοκίες για έναν ακόμη κύκλο επεισοδίων: “Προχωράμε. Τα επόμενα έρχονται. Ποτέ δεν ξέρεις!” Λίγες ώρες αργότερα, ο τυπικός επίλογος θα γραφτεί στο βάθρο του επίσημου τερματισμού με φόντο την ελληνική σημαία.


ΟνοματεπώνυμοΒασίλης Μπούδρος
Ημερομηνία. Γέννησης14/10/84
Τόπος διαμονήςΡαφήνα
ΜοτοσυκλέταHusqvarna 450 Rally Replica
Αποτέλεσμα Dakar 202481ος (20ος Original by Motul)
ΧΟΡΗΓΟΙ
DNA High Performance Filters
Wheel City
Husqvarna Motorcycles Hellas
Motodirect
Makan Trt
Α.ΜΟΤ.Ο.Ε.
ECO GREEN AUTO
Οπτικά Λάσκαρη
Enduro Greece
Protypo Rafina Fitness Club
Motul Greece

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα