Ένα story 1.000 λέξεις

Είναι εύκολο να πας για προπόνηση όταν οι συνθήκες είναι ιδανικές αλλά τι γίνεται όταν ο καιρός “χαλάει”. Θα έβγαινες με βροχή ή πολλή ζέστη;

Στον καθημερινό βομβαρδισμό των εικόνων που δεχόμαστε είναι δύσκολο να αφιερώσεις περισσότερα από ελάχιστα δευτερόλεπτα σε κάποιο post, story ή video. Οι εκπληκτικές φωτογραφίες μάς έγιναν συνήθεια, τα απίστευτα video φαίνονται βαρετά και η ζωή κυλάει με tap στο “επόμενο”, “scroll παρακάτω” και ούτω καθεξής. Μέχρι να βαρεθείς ή… κάτι να σου κάνει κλικ.

Το τελευταίο κλικ προσωπικά το έπαθα με μια απλή εικόνα. Πολύ απλή. Χωρίς δράση, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο καδράρισμα και χωρίς καν κάποια μοτοσυκλέτα ή έναν αναβάτη. Ήταν ένα story στο Instagram του Thomas Oldrati και το μόνο που έδειχνε ήταν κάποια… παραφερνάλια1 από την προπόνησή του.

Τι μου κέντρισε το ενδιαφέρον:
  • Ομπρέλα: Βγήκε για προπόνηση σε βροχή.
  • Μπλοκ και στυλό: Σημειώσεις για ότι πρέπει να θυμάται.
  • Λερωμένη τσάντα: Τάξη στην προπόνηση.
  • Νερό: δε φεύγουμε από εδώ σύντομα.
  • GIF: χρονόμετρο

Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά:

Είναι εύκολο να πας για προπόνηση όταν οι συνθήκες είναι ιδανικές αλλά τι γίνεται όταν ο καιρός “χαλάει”. Θα έβγαινες με βροχή ή πολλή ζέστη; Το γεγονός πως υπάρχει ομπρέλα με κάνει να σκέφτομαι πως βγήκαν επί τούτου, την περιμένανε και ίσως τη θέλανε. Θυμάστε άλλωστε τι έγινε στον πρώτο γύρο του Ιταλικού Πρωταθλήματος Enduro. Πρωτοκλασάτοι αναβάτες όπως ο Josep Garcia και ο Nathan Watson τα βρήκαν λίγο σκούρα στις βρεγμένες πέτρες. Δύσκολο τερέν που πρέπει να το δουλέψεις όταν κυνηγάς τη Γενική.

Μπλοκ και στυλό: Το έχεις μαζί σου μόνο συνειδητά. Όταν πας να κάνεις “δουλειά” και όχι να “παίξεις”. Να κρατήσεις σημειώσεις που πρέπει να τις έχεις εύκολα προσβάσιμες χωρίς να τρως την ώρα σου στο κινητό. Να δοκιμάσεις διαφορετικές τεχνικές, άλλες ρυθμίσεις και να δεις τι γίνεται με τους χρόνους. Προσοχή, όχι τι νομίζεις πως γίνεται αλλά τι λέει το χρονόμετρο.

Λερωμένη τσάντα: Θα έλεγα πως είναι η τσάντα αποκλειστικά για την προπόνηση. Που δεν σε νοιάζει αν θα λερωθεί και στην οποία έχεις μέσα ότι χρειάζεσαι σε κάθε προπόνηση. Μαζί με το νερό και ίσως και μερικές ακόμα προμήθειες που δεν φαίνονται, μαρτυρούν πως θα κάτσουν εκεί για ώρα. Και τελευταία πινελιά το “χρονομέτρο”.

“Είναι απαραίτητα όλα αυτά για μια προπόνηση;” θα αναρωτηθεί κάποιος και πρώτος εγώ θα απαντήσω “όχι”. Προπόνηση μπορείς να βγεις για πολλούς λόγους και η απόλυτη προσήλωση στο άθλημα δεν είναι κάποιο προαπαιτούμενο. Προσωπικά αν και μου αρέσει αυτή η προσέγγιση σε θέματα δουλειάς δεν την ακολούθησα ποτέ τόσο πιστά σε αυτό που θεωρούσα το “hobby” μου. Το αντίθετο μάλλον, απολάμβανα την ΄”ασάφεια” και το “περίπου” που κυριαρχεί στο enduro. Θέλω να πω πως σε άλλα αθλήματα έχεις συνήθως χειροπιαστούς στόχους όπως “x χρόνο για y απόσταση”. Τρέξε κάτω από 10” τα 100m ή γύρνα κάτω από 1:20 στις Σέρρες. Στο enduro, μόνο την ώρα του αγώνα έχεις πραγματικά κάποιο μέτρο σύγκρισης και συνήθως τότε αρχίζουν… οι δικαιολογίες και τα μυθιστορήματα.

Μάλλον εκεί βρίσκεται και η μεγάλη διαφορά. Αν θες να περάσεις από το στάδιο του ερασιτέχνη στο στάδιο του επαγγελματία πρέπει να αλλάξεις “προσέγγιση”. Pro αναβάτη δεν σε κάνει η χορηγία αλλά ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεις το άθλημα σου. Όταν η χρονιά θα κριθεί στα δευτερόλεπτα, πρέπει να μαζέψεις δεκατάκια από όπου μπορείς. Από τις βρεγμένες πέτρες, την σκονισμένη ειδική και τη βαθιά άμμο.

O Thomas Oldrati είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro στην κατηγορία Junior το 2008 και ένας από τους μονίμους πρωταγωνιστές των τελευταίων ετών. Το 2024 θα αγωνίζεται για πέμπτη χρονιά με την ομάδα Honda RedMoto Enduro Team.


1 παραφερνάλια: προσωπικά αντικείμενα, εργαλεία, μηχανικά εξαρτήματα, εξοπλισμός -μαραφέτια

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Το “χώμα” ανθεί

Δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν της χώρας τόση μεγάλη άνθηση των υπαίθριων δραστηριοτήτων όπως αυτή που ζούμε την τελευταία τετραετία

Πανελλήνιο Enduro: “Ένα λιθαράκι ο καθένας μας”

Οι προετοιμασίες για τον πρώτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro (Τρίκαλα, 7 Απριλίου) βρίσκονται στην κορύφωσή τους και ο Γιάννης Τρίγκας μάς παραθέτει τις σκέψεις του τη στιγμή που ολοκλήρωνε τη σχεδίαση των ειδικών διαδρομών στο Ρίζωμα.