Ανεξαρτήτως αν κάποιος συμπαθεί ή απεχθάνεται την ηλεκτροκίνηση, το γεγονός για τον κόσμο των αγώνων με μοτοσυκλέτες off-road είναι πως με τη νέα αυτή (ηλεκτρική) τάση ανοίγονται νέοι ορίζοντες ως προς τα μέρη που μπορούν να φιλοξενήσουν τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Τρανό παράδειγμα ο δεύτερος γύρος του Παγκόσμιου Κυπέλλου E-Xplorer που πραγματοποιήθηκε στην καρδιά του Όσλο, σε ένα χώρο που θυμίζει εργοτάξιο και βρίσκεται δίπλα ακριβώς από μαρίνες, ξενοδοχεία, χώρους εκδηλώσεων και πολλά ακόμα σημεία ενδιαφέροντος. Σε ένα σημείο δηλαδή που πριν λίγα χρόνια δε θα φανταζόταν κανείς πως θα μπορεί να φιλοξενηθεί αγώνας μοτοσυκλετών και πόσο μάλιστα γύρος ενός Παγκοσμίου Κυπέλλου. Έχοντας ως βασικό ατού την σχεδόν αθόρυβη λειτουργία, οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες λύνουν ένα από τα βασικά προβλήματα που δημιουργούν οι συμβατικές μοτοσυκλέτες σε πίστες και εκδηλώσεις που βρίσκονται κοντά σε κατοικημένες ή προστατευόμενες περιοχές. Βέβαια οφείλουμε να επισημάνουμε πως το κοινό έλαμψε δια της απουσίας του ενώ από τα video που κυκλοφορούν είναι φανερή η απουσία “παλμού” και “ενέργειας” που θα βοηθούσαν το κοινό να ξεσηκωθεί όπως στους κλασσικούς (!) αγώνες μοτοσυκλετών (με θερμικούς κινητήρες).
Το FIM E-Xplorer World Cup
Πρόκειται για μια διεθνή σειρά αγώνων με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2023. Φέτος ξεκίνησε με τον πρώτο γύρο στην Οσάκα της Ιαπωνίας και στο Όσλο πραγματοποιήθηκε ο δεύτερος γύρος (3-4 Μαΐου) με τους διοργανωτές να δημιουργούν μια διαδρομή που έμοιαζε με συνδυασμός Supercross και Super Enduro διαδρομής. Μία ακόμη καινοτομία του Κυπέλλου είναι πως οι συμμετέχοντες διαγωνίζονται σε ομάδες των δύο ατόμων και των δύο φύλλων (ένας άντρας και μία γυναίκα). Τα σκέλη γίνονται ξεχωριστά για κάθε φύλλο και στο τέλος προκύπτει η νικήτρια ομάδα βάσει του συνδυασμού των αποτελεσμάτων.
Τα ζευγάρια που ξεχώρισαν
Τη νίκη πήρε η ομάδα της Bonnell Racing (εταιρεία με έδρα το Τέξας των Η.Π.Α) με αναβάτες την Tanja Schlosser και τον Dylan Woodcock. Η Schlosser κέρδισε όλα τα σκέλη στην κατηγορία γυναικών ενώ ο Woodcock τερμάτισε τρίτος και στα τρία σκέλη των ανδρών και ο συνδυασμός αποτελεσμάτων έδωσε στη Bonnell Racing τη συνολική νίκη του δεύτερου γύρου. Τη δεύτερη θέση πήρε το team HRC της Honda με το πρωτότυπο CR ELECTRIC PROTO, η οποία προηγείται στη βαθμολογία του Κυπέλλου ενώ την τριάδα έκλεισε η ομάδα της GF Logstikk.