Από τον χώρο των αγώνων μοτοσυκλετών, αυτός του Enduro είναι ίσως αυτός που μας απασχολεί λιγότερο συχνά με ηχηρές μεταγραφές. Λίγο πως τα συμβόλαια είναι αρκετά μικρότερα από τα υπόλοιπα motor sport, λίγο πως οι ομάδες σπάνια είναι διατεθειμένες να “σπάσουν” συμβόλαια άλλων ομάδων, κάνουν τις “seally season” των χωματερών σχετικά αδιάφορες. Φέτος όμως είχαμε μερικές από τις σπάνιες περιπτώσεις όπου ο “ασος” άλλαξε μοτοσυκλέτα, τρία ακόμα δυνατά ονόματα άλλαξαν στρατόπεδα ενώ επιστρέφει στη δράση ένας Παγκόσμιος Πρωτάθλητης.
Steve Holcombe – Honda
Μετά από εννέα Παγκόσμιους τίτλους με τη Beta, o Steve Holcombe αλλάζει φέτος στρατόπεδο και “μετακομίζει στη Honda Racing Red Moto. Για να βρούμε αντίστοιχων μεγατόνων μεταφραφική βόμβα στο χώρο του Enduro θα πρέπει να πάμε πίσω στο 2008 όταν η BMW και ο Juha Salminen ανακοίνωσαν την έναρξη της συνεργασίας τους αφήνοντας την ΚΤΜ χωρίς τον μεγαλύτερο αναβάτη Enduro της ιστορίας της. Ο Holcombe θα αγωνίζεται τη νέα χρονιά στην κατηγορία Ε1 (Honda CRF250RX) και θέλει να συμπληρώσει το palmares του με τον μοναδικό τίτλο που του λείπει.
Nathan Watson – Beta
Σα σε “συμφωνία κυρίων” μεταξύ τριών, ο Watson άφησε την ομάδα της Honda και ανέλαβε το βαρύ έργο να καλύψει το κενό του Holcombe στη Beta. θα αγωνίζεται με τετράχρονο RR 350 στην κατηγορία E2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος EnduroGP και στο Ιταλικό πρωτάθλημα. Ο Nathan, που φέτος κλείνει τα 30 έτη, είναι αδερφός του Ben Watson που αγωνίζεται με τη Beta στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP. Ξεκίνησε τους αγώνες Enduro σαν μια νέα σελίδα στην καριέρα του μετά το Motocross, και παρά κάποια πολύ δυνατά αποτελέσματα δεν έχει ακόμα καταφέρει να στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής.
Teodor Kabakchiev – Sherco
Ο 26χρονος αναβάτης αναδείχθηκε στην Παγκόσμια σκηνή με τον τίτλο του Junior Πρωταθλητή στο SuperEnduro το 2020. Στη συνέχεια πέτυχε αρκετά δυνατά αποτελέσματα σε κορυφαίους αγώνες Hard Enduro όπως το Red Bull Romaniacs (2ος το ‘22) και το XROSS Hard Enduro (2ος το ‘22) αγωνιζόμενος με το Team Bulgaria και την υποστήριξη της ECONT. Έμοιαζε θέμα χρόνου να βρει εργοστασιακή υποστήριξη και η Sherco έκανε πρώτη την κίνησή της ώστε από το 2024 ο πανύψηλος Βούλγαρος να αγωνίζεται με τη δίχρονη 300 SE FACTORY πλάι στον Mario Roman.
William Hoare – Rieju
O 25χρονος Βρετανός αναβάτης είχε μερικά ενδιαφέροντα αποτελέσματα τα προηγούμενα χρόνια και ξεκίνησε με άκρως εντυπωσιακό τρόπο το πρωτάθλημα SuperEnduro του 2024. Συμμετέχοντας με την υποστήριξη της Beta UK κατάφερε να ανέβει στο βάθρο του αγώνα στη Γαλλία (πρώτος γύρος) και την Πολωνία (2ος γύρος) αφήνοντας πίσω του αναβάτες όπως ο Manuel Lettenbichler και ο Mitchell Brightmore. H Rieju δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και συμφώνησε με τον Hoare για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος SuperEnduro καθώς και για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro.
Loic Larrieu – Rieju
O Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro του 2019 (κατηγορία Ε2) επέστρεψε το 2023 στο διεθνές προσκήνιο με την δυνατή του εμφάνιση στο ISDE της Αργεντινής. Ο 33 ετών Γάλλος αναβάτης πήρε τη νίκη στην κατηγορία Ε3 (11ος Γενικής) στον Διεθνή Εξαήμερο Αγώνα Enduro και κέντρισε το ενδιαφέρον των ανθρώπων της Rieju με τους οποίους λίγους μήνες μετά κατέληξε σε συμφωνία κι υπέγραψε συμβόλαιο ώστε το 2024 να οδηγεί τη δίχρονη MR PRO 300.
Χωρίς ομάδα
Παρελθόν αποτελεί από την ομάδα της Sherco ο Νοτιοαφρικάνος Wade Young. Μετά τη λύση του συμβολαίου του έκανε την πρώτη του επίσημη αγωνιστική εμφάνιση με GASGAS ωστόσο όπως ο ίδιος ανέφερε στον προσωπικό του λογαριασμό, πρόκειται για συμφωνία με γαλλικό κατάστημα (Motopark) που αφορά μόνο το συγκεκριμένο event. Σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε σε ποια ομάδα θα βρεθεί ο αναβάτης που πριν δώδεκα χρόνια τάραξε τα νερά του Hard Enduro κερδίζοντας τον αγώνα Roof of Africa σε ηλικία μόλις 16 ετών,