Μπορεί η αυτονομία των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών της Stark Future, όπως και όλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, να είναι η “αχίλλειος πτέρνα” ωστόσο όποιος έχεις μελετήσει τα τεχνικά χαρακτηριστά του Stark Varg θα έχει παρατηρήσει τη μεγάλη διαφορά στην αυτονομία που αναφέρει η σουηδική εταιρεία ανάλογα το τερέν χρήσης και το επίπεδο του αναβάτη.
Έτσι για Pro αναβάτη και χρήση σε πίστα MX η ονομαστική αυτονομία είναι μόλις 37 λεπτά, εντούτοις σε χρήση enduro αυτή μετατρέπεται σε 1 ώρα και 56 λεπτά ενώ σε Hard Enduro φτάνει σε 3ώρες και 30 λεπτά. Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την Stark Future, αν στη σέλα του Stark Varg βρίσκεται αναβάτης χαμηλότερου επιπέδου (Amateur) η αυτονομία φτάνει μέχρι και τις 6ώρες.
Το video “απόδειξη”
Προκειμένου να αποδείξει όλα τα παραπάνω, η Stark Future ανέβασε στον λογαριασμό της στο YouTube ένα video διάρκειας μεγαλύτερης των 5 ωρών. Σε αυτό εμφανίζονται δύο αναβάτες, ο γνωστός αγωνιζόμενος από το Hard Enduro, Eddie Karlsson και ο εμφανιζόμενος ως ερασιτέχνης Anton Wass (CEO της Future Stark) οι οποίοι ξεκινούν με σκοπό… να αδειάσουν τις μπαταρίες σε δύο Stark Varg οδηγώντας στην ίδια διαδρομή. Ο Karlsson (Pro) οδήγησε για 2 ώρες και 55 λεπτά ενώ ο Wass (Amateur) άντεξε για 4 ώρες και 20 λεπτά (εξαντλήθηκε ο ίδιος πριν από τη μπαταρία) οπότε στη συνέχεια ανέλαβε ο Karlsson που οδήγησε για περίπου 40 λεπτά ακόμα, για με τη συνολική διάρκεια να φτάνει στις 5 ώρες και 1 λεπτό.
Στοιχεία της δοκιμής:
- Pro αναβάτης: 2 ώρες και 55 λεπτά
- Amateur: 5 ώρες και 1 λεπτό
- Μπαταρία: 6,5KWh*
- Ρύθμιση απόδοσης: 48hp
- Ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας: 80%
*Η μπαταρία των 6,5KWh βρίσκεται στο Stark Varg (MX μοντέλο). Το EX (Enduro) χρησιμοποιεί μεγαλύτερη μπαταρία (7,2KWh)
Το τρομακτικό (κυριολεκτικά) μέρος του video
Αυτό που παρατηρήσαμε είναι πως η διαδρομή δεν ήταν σαφώς ορισμένη και οι δύο αναβάτες σε κάποια σημεία χανόντουσαν ενώ σε κάποια άλλα οδήγησαν για λίγο ανάποδα. Το ίδιο συνέβη και στο τέλος του video όπου ο Karlsson, προκειμένου να αδειάσει τελείως τη μπαταρία της 2ης Stark Varg οδήγησε μπρος-πίσω ένα μικρό κομμάτι της διαδρομής. Αυτό φυσικά είναι επικίνδυνο σε οποιαδήποτε διαδρομή ενώ σε συνδυασμό με τον μηδενικό θόρυβο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων γίνεται άκρως τρομακτικό καθώς το ενδεχόμενο μετωπικής σύγκρουσης παραμονεύει. Αυτό φυσικά είναι και το τίμημα της αθόρυβης λειτουργίας, την οποία κατά τα άλλα εμείς απολαύσαμε στη δοκιμή του Stark Varg στο Enduro24..