Δανειζόμενο χαρακτηριστικά από καθαρόαιμες αγωνιστικές χωμάτινες μοτοσυκλέτες και παντρεύοντας τα με δυνατότητα για άνετη και νόμιμη κίνηση και εντός δρόμου, το Honda XL 250 υπήρξε η πρώτη αληθινά διπλής χρήσης μοτοσυκλέτα. Χάρη στην οικονομική τιμή αγοράς (περίπου 1.145$1) στα χρόνια που ακολούθησαν γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και άλλαξε μια για πάντα τον χάρτη της αγοράς στον συγκεκριμένο τομέα. Αξίζει να σημειωθεί πως στο όνομα του XL 250 υπήρξε και λέξη “Motorsport” με το σχετικό ανάγλυφο να βρίσκεται στο πλαινό προστατευτικό της εξάτμισης.
Η πρώτη εμφάνιση στην Αμερική
Σαν, σήμερα στις 13 Ιανουαρίου του 1972, η Honda κάνει την πρώτη παρουσίαση του νέου μοντέλου. Στα πλαίσια της έκθεσης μοτοσυκλέτας στο Las Vegas “ανοίγει” πρόωρα τις πόρτες του εκθεσιακού κέντρου προκειμένου να παρουσιάσει αποκλειστικά στους dealers της, το νέο Honda XL 250. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, ο αριθμός των επισκεπτών για αυτή την παρουσίαση έφτασε τους 4.000 (μιλάμε για επαγγελματίες που δραστηριοποιόντουσαν γύρω από τη Honda και προερχόντουσαν κυρίως από τις Η.Π.Α) ενδεικτικό της απήχησης που είχε το συγκεκριμένο μοντέλο στην βόρεια Αμερική.
Ενδεικτικό είναι το απόσπασμα από το πρώτο σχετικό άρθρο της αμερικάνικης εφημερίδας Cycle News2 το 1972 “Το πολυαναμενόμενο 250-XL είναι η απάντηση από τη Honda στο πετυχημένο DT-1 της Yamaha. Έχει έναν ασυνήθιστο τετραβάλβιδο κινητήρα3 (2 εισαγωγής και 2 εξαγωγής) με υγρό κάρτερ ανάφλεξη με ρεύμα από πηνία του κινητήρα. Τα φώτα αφαιρούνται εύκολα για γρήγορη μετατροπή από χρήση σε δρόμο για χρήση εκτός δρόμου και έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί και χωρίς τη μπαταρία.”
“Πάνω που πιστέψαμε πως η εποχή των μονοκύλινδρων τετράχρονων είχε τελειώσει”
Cycle Word – Απρίλιος 1972
Γιατί ήταν τόσο σημαντικό το XL 250
Την περίοδο πριν από το XL 250, η έννοια “χωμάτινη τετράχρονη μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα” έμοιαζε ξεπερασμένη. Οι τετράχρονοι κινητήρες ήταν κυρίως δικύλινδροι ενώ στους αγώνες υπερτερούσαν οι δίχρονοι . Το XL 250 κατάφερε να συνδυάσει ιδανικά τις επιδόσεις εκτός δρόμου με την καθημερινή μετακίνηση και σε συνδυασμό με την κορυφαία ποιότητα παραγωγής και αξιοπιστία, κατάφερε να δημιουργήσει έναν θρύλο γύρω από το όνομά της αλλά και να κάνει πολλούς ακόμα κατασκευαστές να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Η κληρονομιά
Η παραγωγή του XL 250 συνεχίστηκε μέχρι το 1977. Θα μπορούσαμε να πούμε πως όχι μόνο γνώρισε τεράστια επιτυχία αλλά και πως “έστρωσε τον δρόμο” για την παρουσίαση θρυλικών χωμάτινων μοντέλων όπως η σειρά XR της Honda, ΤΤ και ΧΤ από τη Yamaha, DR από τη Suzuki και KLR από την Kawasaki.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda XL 250 Motorsport 1972
Τιμή (1972) | 1.145$ |
Κινητήρας | Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τετραβάλβιδος |
Κυβισμός | 246cc |
Διάμετρος x διαδρομή | 74 x57,8mm |
Συμπίεση | 9,3:1 |
Τροφοδοσία | Καρμπυρατέρ Keihin 28mm |
Εκκίνηση | Αναδιπλούμενη (!) μανιβέλα |
Κιβώτιο | 5 σχέσεων |
Ρεζερβουάρ | 8,3lt |
Τροχοί (μπροστά/πίσω) | 2.75-21 / 4.00-18 |
Φρένα | Μηχανικά ταμπούρα |
Μεταξόνιο | 1.371mm |
Ύψος σέλας | 820mm |
Βάρος | 126kg (με βενζίνη μέχρι τη μέση του ρεζερβουάρ) |
Υποσημειώσεις: