Προσαρμόστε τις Προτιμήσεις συναίνεσης

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας βοηθήσουμε να πλοηγείστε αποτελεσματικά και να εκτελείτε ορισμένες λειτουργίες. Θα βρείτε λεπτομερείς πληροφορίες για όλα τα cookies σε κάθε κατηγορία συναίνεσης παρακάτω.

Τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως "Απαραίτητα" αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας καθώς είναι απαραίτητα για την ενεργοποίηση των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies τρίτων που μας βοηθούν να αναλύσουμε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας και να παρέχουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις που σχετίζονται με εσάς. Αυτά τα cookies θα αποθηκευτούν στο πρόγραμμα περιήγησής σας μόνο με την προηγούμενη συγκατάθεσή σας. Μπορείτε να επιλέξετε να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ορισμένα ή όλα αυτά τα cookie, αλλά η απενεργοποίηση ορισμένων από αυτά μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία περιήγησής σας.

Πάντα ενεργό
Απαιτούνται απαραίτητα cookies για την ενεργοποίηση των βασικών λειτουργιών αυτού του ιστότοπου, όπως η παροχή ασφαλούς σύνδεσης ή η προσαρμογή των προτιμήσεων συναίνεσης. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά αναγνωρίσιμα δεδομένα.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα λειτουργικά cookies βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών, όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η συλλογή σχολίων και άλλες λειτουργίες τρίτων.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα αναλυτικά cookies χρησιμοποιούνται για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με μετρήσεις όπως ο αριθμός των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, η πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα cookie απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου, γεγονός που βοηθά στην παροχή καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για την παροχή στους επισκέπτες προσαρμοσμένες διαφημίσεις με βάση τις σελίδες που επισκεφτήκατε προηγουμένως και για την ανάλυση της αποτελεσματικότητας των διαφημιστικών καμπανιών.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Σαν σήμερα 13 Ιανουαρίου 1972: Ξεκινάει η επέλαση του Honda XL 250 στην Αμερική

Υπήρξε η πρώτη on-off μοτοσυκλέτα και ίσως αυτή που άνοιξε τον δρόμο για τη δημιουργία των enduro στη σημερινή τους μορφή,

Δανειζόμενο χαρακτηριστικά από καθαρόαιμες αγωνιστικές χωμάτινες μοτοσυκλέτες και παντρεύοντας τα με δυνατότητα για άνετη και νόμιμη κίνηση και εντός δρόμου, το Honda XL 250 υπήρξε η πρώτη αληθινά διπλής χρήσης μοτοσυκλέτα. Χάρη στην οικονομική τιμή αγοράς (περίπου 1.145$1) στα χρόνια που ακολούθησαν γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και άλλαξε μια για πάντα τον χάρτη της αγοράς στον συγκεκριμένο τομέα. Αξίζει να σημειωθεί πως στο όνομα του XL 250 υπήρξε και λέξη “Motorsport” με το σχετικό ανάγλυφο να βρίσκεται στο πλαινό προστατευτικό της εξάτμισης.

Η πρώτη εμφάνιση στην Αμερική

Σαν, σήμερα στις 13 Ιανουαρίου του 1972, η Honda κάνει την πρώτη παρουσίαση του νέου μοντέλου. Στα πλαίσια της έκθεσης μοτοσυκλέτας στο Las Vegas “ανοίγει” πρόωρα τις πόρτες του εκθεσιακού κέντρου προκειμένου να παρουσιάσει αποκλειστικά στους dealers της, το νέο Honda XL 250. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, ο αριθμός των επισκεπτών για αυτή την παρουσίαση έφτασε τους 4.000 (μιλάμε για επαγγελματίες που δραστηριοποιόντουσαν γύρω από τη Honda και προερχόντουσαν κυρίως από τις Η.Π.Α) ενδεικτικό της απήχησης που είχε το συγκεκριμένο μοντέλο στην βόρεια Αμερική.

Ενδεικτικό είναι το απόσπασμα από το πρώτο σχετικό άρθρο της αμερικάνικης εφημερίδας Cycle News2 το 1972 “Το πολυαναμενόμενο 250-XL είναι η απάντηση από τη Honda στο πετυχημένο DT-1 της Yamaha. Έχει έναν ασυνήθιστο τετραβάλβιδο κινητήρα3 (2 εισαγωγής και 2 εξαγωγής) με υγρό κάρτερ ανάφλεξη με ρεύμα από πηνία του κινητήρα. Τα φώτα αφαιρούνται εύκολα για γρήγορη μετατροπή από χρήση σε δρόμο για χρήση εκτός δρόμου και έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί και χωρίς τη μπαταρία.”

“Πάνω που πιστέψαμε πως η εποχή των μονοκύλινδρων τετράχρονων είχε τελειώσει”

Cycle Word – Απρίλιος 1972

Γιατί ήταν τόσο σημαντικό το XL 250

Την περίοδο πριν από το XL 250, η έννοια “χωμάτινη τετράχρονη μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα” έμοιαζε ξεπερασμένη. Οι τετράχρονοι κινητήρες ήταν κυρίως δικύλινδροι ενώ στους αγώνες υπερτερούσαν οι δίχρονοι . Το XL 250 κατάφερε να συνδυάσει ιδανικά τις επιδόσεις εκτός δρόμου με την καθημερινή μετακίνηση και σε συνδυασμό με την κορυφαία ποιότητα παραγωγής και αξιοπιστία, κατάφερε να δημιουργήσει έναν θρύλο γύρω από το όνομά της αλλά και να κάνει πολλούς ακόμα κατασκευαστές να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Η κληρονομιά

Η παραγωγή του XL 250 συνεχίστηκε μέχρι το 1977. Θα μπορούσαμε να πούμε πως όχι μόνο γνώρισε τεράστια επιτυχία αλλά και πως “έστρωσε τον δρόμο” για την παρουσίαση θρυλικών χωμάτινων μοντέλων όπως η σειρά XR της Honda, ΤΤ και ΧΤ από τη Yamaha, DR από τη Suzuki και KLR από την Kawasaki.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda XL 250 Motorsport 1972

Τιμή (1972)1.145$
ΚινητήραςΤετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τετραβάλβιδος
Κυβισμός246cc
Διάμετρος x διαδρομή74 x57,8mm
Συμπίεση9,3:1
ΤροφοδοσίαΚαρμπυρατέρ Keihin 28mm
ΕκκίνησηΑναδιπλούμενη (!) μανιβέλα
Κιβώτιο5 σχέσεων
Ρεζερβουάρ8,3lt
Τροχοί (μπροστά/πίσω)2.75-21 / 4.00-18
ΦρέναΜηχανικά ταμπούρα
Μεταξόνιο1.371mm
Ύψος σέλας820mm
Βάρος126kg (με βενζίνη μέχρι τη μέση του ρεζερβουάρ)

Υποσημειώσεις:


  1. Τα 1.145$ του 1972 αντιστοιχούν σε σημερινά 8.000$ (περίπου 7.500€) ↩︎

  2. Cycle News τεύχος της 25η Ιανουαρίου 1972 ↩︎

  3. Ο κινητήρας του XL 250 ήταν ο πρώτος τετραβάλβιδος παραγωγής της Honda ↩︎

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Beta: Σαν σήμερα 28 Δεκεμβρίου 1946 ιδρύεται το τμήμα μοτοσυκλετών

Το 1946 η εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων “Giuseppe Bianchi” έχει ήδη συμπληρώσει 41 χρόνια ζωής. Στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται ο γιος του ιδρυτή, ο Enzo Bianchi ο οποίος μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αποφάσισε να μπει στην αγορά της μοτοσυκλέτας. To 1946 το εργοστάσιο της Φλωρεντίας παράγει τις πρώτες του μοτοσυκλέτες και στις […]

Σαν σήμερα: 8 Μαΐου

Στις 8 Μαΐου του 1847 ο Robert William Thomson πατένταρε τη χρήση ενδιάμεσων -στον τροχό και το ελαστικό- υλικών που θα διέθεταν παγιδευμένο αέρα και θα έκαναν πιο εύκολη και λιγότερο θορυβώδη την κύλιση των τροχών στις άμαξες.