Στραβώσαμε την άθραυστη μανέτα της Polisport

Και μετά… την ισιώσαμε ξανά!

Σε προηγούμενο άρθρο μας διαβάσατε την ιστορία της μανέτας στον 20ο αιώνα και πώς φτάσαμε στο σήμερα και στις “αθραυστες μανέτες” της Polisport. Σε αυτό έχετε την ευκαιρία να δείτε τις πρώτες μας εντυπώσεις από τις APT Unbreakable μία εκ των οποίων πήραμε στα χέρια μας για να πειραματιστούμε.

Η συσκευασία

Θα βρείτε τις “Άθραυστες Μανέτες” (APT Unbreakable) της Polisport σε συσκευασίες του ενός τεμαχίου (ξεχωριστή δηλαδή για συμπλέκτη και φρένο). Εμείς πήραμε αυτή του φρένου που ταιριάζει σε Honda (‘96-’07) και Beta (‘20-’24) και στη συσκευασία υπήρχε μαζί η βίδα ρυθμιστής και το παξιμάδι της καθώς και το μικρό ελατήριο επαναφοράς (όχι δηλαδή η βίδα-πείρος που τη στηρίζει στην τρόμπα). Πιάνοντας τη μανέτα στο χέρι, αυτή δείχνει πολύ ποιοτική σαν κατασκευή και μόνο η θερμοκρασία του πλαστικού μαρτυράει πως το εξωτερικό τμήμα της δεν είναι μεταλλικό. Εσωτερικά, ολόκληρο το στέλεχος της μανέτας είναι κατασκευασμένο από κράμα ανοξείδωτου χάλυβα (από την τρύπα που περνάει ο πείρος μέχρι την “μπίλια”), το πάχος του οποίου το μετρήσαμε στα 2,5mm και το οποίο λόγω βάρους1 την κάνει να έχει παραπλήσια αίσθηση με μία συνηθισμένη αλουμινένια μανέτα οπότε σε καμία περίπτωση δεν δείχνει “πλαστική”, με την έννοια της χαμηλής ποιότητας κατασκευής. Ακόμα και αν την χτυπήσεις κάπου ελαφριά, πχ σε ένα τραπέζι ο ήχος της θυμίζει μεταλλικό αντικείμενο και όχι πλαστικό.

Στραβώνοντάς τη!

Κρατώντας τη μανέτα στα χέρια είναι αδύνατον να την παραμορφώσεις (ή τουλάχιστον εμείς δεν το καταφέραμε). Αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο καθώς σημαίνει πως δεν θα υπάρξει περίπτωση παραμόρφωσης ασκώντας δύναμη μόνο με τα δάχτυλα κατά την οδήγηση. Έτσι καταφύγαμε στη λύση της μέγγενης όπου ασφαλίζοντας τη μία άκρη της μανέτας, αρχίσαμε να πιέζουμε το άλλο άκρο σχεδόν με όλη μας τη δύναμη. Η μανέτα άρχισε να λυγίζει εξαιρετικά προοδευτικά θυμίζοντας τον τρόπο που το κάνει ένα μεταλλικό αντικείμενο όπως ένας συνδετήρας. Ίσως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο αυτών των μανετών ωστόσο είναι ο τρόπος με τον οποίο επανέρχονται στο αρχικό σχήμα. Έχοντας την “εμπειρία του συνδετήρα” νομίζεις πως η μανέτα δεν θα επιστρέψει ποτέ 100% στο αρχικό της σχήμα αλλά τελικά αυτό γίνεται με πολύ εύκολο τρόπο, τουλάχιστον στη μέγγενη που το δοκιμάσαμε.

Δοκιμάσαμε ξανά, αυτή τη φορά με τη μανέτα πιασμένη κάθετα στο επίπεδο συμμετρίας έτσι ώστε να παραμορφώσουμε την εσωτερική χαλύβδινη λάμα σε διαφορετική γωνία (σα να στράβωνε η μανέτα προς τα μπροστά αν ήταν βιδωμένη στην τρόμπα, και όχι προς τα πάνω όπως κάναμε πριν). Η μανέτα λύγισε και επέστρεψε με τα ίδια χαρακτηριστικά που περιγράψαμε και πιο πάνω διαλύοντας κάθε μας αμφιβολία για την ελεγχόμενη ελαστικότητά της. Με το κόστος της συγκεκριμένης μανέτας στα 20,56€ (τιμή λιανικής συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ τη στιγμή που γραφόταν αυτό το άρθρο) είναι σίγουρα μια πολύ ενδιαφέρουσα λύση ειδικά για Hard Enduro καταστάσεις!

Τις άθραυστες μανέτες Polisport APT Unbreakable θα τις βρείτε στο www.bikealert.gr

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε:
Τηλέφωνο 1: 210-51.20.260
Τηλέφωνο 2: 210-92.22.776
Τηλέφωνο 3 (Θεσσαλονίκη): 2310-52.58.75

E-mail: info@bikealert.gr

  1. Μετρήσαμε το βάρος της συγκεκριμένης Polisport APT Unbreakable στα 47gr (σκέτη, χωρίς τα βιδάκια και το ελατήριο) ↩︎

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Γλίστρες aλυσίδας Polisport Off-Road

Οι γλίστρες αλυσίδας της Polisport αποτελούν τέλεια αντίγραφα των εργοστασιακών OEM και είναι κατασκευασμένες από TPU (θερμοπλαστική πολυουρεθάνη) για να αντέχουν στην τριβή από την αλυσίδα κίνησης της μοτοσυκλέτας σας.