TF 250-E & TF 450-E 2026: Αυτά είναι τα νέα enduro της Triumph

Τα πρώτα σύγχρονα μοντέλα Enduro από τη βρετανική εταιρεία θα είναι σύντομα διαθέσιμα στο επίσημο δίκτυο.

Η Triumph κάνει ένα μεγάλο βήμα στον χώρο του Enduro και παρουσιάζει επίσημα τα πρώτα της enduro μοντέλα TF 250-E και TF 450-E για το 2026. Πρόκειται για “μοντέλα 2026” που βασίστηκαν στα ήδη υπάρχοντα μοντέλα motocross και εξελίχθηκαν από τους Παγκόσμιους Πρωταθλητές Iván Cervantes και Paul Edmondson. Σύμφωνα με το βρετανικό εργοστάσιο θα αρχίσουν να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής μέσα στον Απρίλιο (του 2025) ώστε άμεσα να πάρουν τον δρόμο προς τους τοπικούς dealer.

Τι δεν είδαμε

Δεν είδαμε επαναστατικό σχεδιασμό, ρηξικέλευθες λύσεις ή κάτι εντελώς νέο στον χώρο του enduro. Τα επιμέρους χαρακτηριστικά δεν έχουν κάτι εντυπωσιακά νέο ή τουλάχιστον όχι στο βαθμό που θα περίμενε κανείς από μια εταιρεία που πριν δύο δεκαετίες κατάφερε να αμφισβητήσει το ιαπωνικό κατεστημένο στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία των supersport μοτοσυκλετών με έναν εντελώς νέο και επαναστατικό τρικύλινδρο κινητήρα. Μην ξεχνάμε εξάλλου πως η Triumph είναι τα τελευταία έξι χρόνια ο αποκλειστικός προμηθευτής κινητήρων στην κατηγορία Moto2 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Ένα κιβώτιο με ταχυτήτων με “κλείδωμα” της νεκράς αλά MotoGP™ (για αποφυγή καταλάθος επιλογής της) ήταν το λιγότερο που θα περιμέναμε!

Τι είδαμε

Έναν μοναδικό συνδυασμό τεχνικών χαρακτηριστικών από διαφορετικές σχολές που υπόσχεται να πετύχει τη χρυσή τομή στον χώρο του enduro. Και μαζί κορυφαία εξαρτήματα και πανέμορφο εξωτερικό σχεδιασμό που χαρίζει στα νέα μοντέλα τη δική τους ταυτότητα και σίγουρα δεν πρόκειται κανείς να τα μπερδέψει με κάτι άλλο.

Τι λέει η Triumph

Η βρετανική εταιρεία ισχυρίζεται πως οι νέοι της κινητήρες προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις και σε συνδυασμό με το αλουμινένιο πλαίσιο πετυχαίνουν τον βέλτιστο συνδυασμό ευελιξίας στις χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητας στις υψηλές ώστε να εμπνέουν απόλυτη εμπιστοσύνη.

“Μπαίνουμε στην ανταγωνιστική σκηνή του Enduro με νέα μοντέλα που εισάγουν τεχνολογία αιχμής. Η ομάδα μας έχει βελτιώσει την ευελιξία και τις επιδόσεις αυτών των μοντέλων, διασφαλίζοντας ότι υπερέχουν είτε πρόκειται για αρχάριο αναβάτη είτε για αγωνιζόμενο.”

Steve Sargent ( Triumph Motorcycles Chief Product Officer)

TF 250-E

Ο νέος κινητήρας της Triumph χρησιμοποιεί κεφαλή δύο εκκεντροφόρων και έμβολο διαμέτρου 78mm. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της εταιρείας πρόκειται για τον πιο ισχυρό κινητήρα στην κατηγορία καθώς αποδίδει 41,7 ίππους δύναμης και 27,8 Nm ροπής ενώ στροφάρει μέχρι τις 12.800 rpm. Αξίζει να σημειωθεί πως έμβολο διαμέτρου 78mm χρησιμοποιούσε και ο αντίστοιχος κινητήρας των μοντέλων KTM πριν το 2023 με τον οποίο αυτός της Triumph διατηρεί πολλές εξωτερικές ομοιότητες.

TF 450-E

Στην περίπτωση του 450 η Triumph ανακοινώνει ιπποδύναμη 57.8 hp και κάνει λόγο για εντυπωσιακή ισχύ και ροπή με ομαλή και γραμμική καμπύλη ισχύος. Αναφέρει πως είναι ιδανικό για έμπειρους αναβάτες που αναζητούν ισχύ, ταχύτητα και ευελιξία σε ανοιχτά μονοπάτια και λόφους. Ο κινητήρας διαθέτει κεφαλή δύο εκκεντροφόρων και έμβολο διαμέτρου 95mm όπως οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές.

Αλουμινένιο πλαίσιο

Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πλαίσιο από αλουμίνιο της Triumph η οποία υποστηρίζει πως διαθέτει βέλτιστο συνδυασμό βάρους και ακαμψίας καθώς και πως βοηθάει στη διατήρηση του κέντρο βάρους χαμηλά. Το πλαίσιο υπόκειται επίσης σε μηχανική κατεργασία μετά την κατασκευή του ενώ οι κολλήσεις γίνονται χειροκίνητα με TIG δημιουργώντας ένα πανέμορφο σύνολο όπου ακόμα και από τις φωτογραφίες είναι εμφανής η προσοχή στην ποιότητα.

Αναρτήσεις KYB

Το πιρούνι και στα δύο μοντέλα είναι πλήρως ρυθμιζόμενο με καλάμια διαμέτρου 48mm και τα αμορτισέρ πλήρως ρυθμιζόμενα (με δυνατότητα ξεχωριστής ρύθμισης αργής και γρήγορης συμπίεσης). Διαθέτουν 10mm μικρότερες διαδρομές σε σχέση με τα μοντέλα motocross και η Triumph κάνει λόγο για εύκολη ρύθμιση και service.

Λεπτομέρειες

  • Κινητήρες με βαρύτερο βολάν από τα μοντέλα motocross για μεγαλύτερη αδράνεια που χαρίζει πιο προβλέψιμη και ελεγχόμενη απόδοση ισχύος.
  • Αγωνιστικός συμπλέκτης Exedy και κιβώτιο έξι σχέσεων που επιτρέπει ομαλά ανεβάσματα χωρίς συμπλέκτη (μεταξύ 2ης-6ης σχέσης).
  • Νέο σώμα γκαζιού Dellorto 44 mm με choke και χειροκίνητα ρυθμιζόμενo ρελαντί.
  • Bαλβίδες τιτανίου Del West και σφυρήλατο έμβολο αλουμινίου König.
  • Αντιτριβική επίστρωση DLC στον πείρο της μπιέλας και στα κοκοράκια της κεφαλής για μέγιστη αντοχή και απόδοση (κινητήρας 450).
  • Διαχείριση κινητήρα (χάρτες ανάφλεξης και traction control) από την Athena σε συνεργασία με την Triumph. Ο αναβάτης μπορεί να διαλέξει μεταξύ δύο χαρτών ενώ μπορεί να προσθέσει έξτρα χάρτη μέσω Wi-Fi (απαιτείται έξτρα συσκευή) και της εφαρμογής Triumph MX Tune Pro app.
  • Εξάτμιση με ενσωματωμένο σύστημα αντήχησης στο TF 450-E και πλευρικό ευδιάκριτο σύστημα στο TF 250-E.
  • Φωτιζόμενοι διακόπτες στο τιμόνι για εύκολες ρυθμίσεις και ψηφιακό πολυόργανο με ένδειξη θερμοκρασίας κινητήρα και επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο.
  • Τraction control, σύστημα γρήγορων εκκινήσεων και quickshifter.
  • Δαγκάνες και τρόμπες φρένων Brembo και δίσκοι Galfer.
  • Ελαστικά Michelin Enduro 2
  • Τροχοί με ανοδιωμένα μαύρα στεφάνια D.I.D DirtStar 7000 και γυαλισμένα αλουμινένια κέντρα.
  • Κορυφαίο τιμόνι της Pro Taper που κατασκευάζεται από συνδυασμό Carbon (εσωτερικά) και αλουμινίου (εξωτερικά) και lock-on grips της ODI.
  • Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας.
  • Road-Legal (για νόμιμη κυκλοφορία στον δρόμο).
  • Σύντομα θα είναι διαθέσιμη λίστα αξεσουάρ από κορυφαίους κατασκευαστές όπως η Akrapovič.
  • Τιμή στο Ηνωμένο Βασίλειο TF 250-E: £9,795 και TF 450-E £10,395

Τεχνικά χαρακτηριστικά Triumph TF 250-E & TF 450-E (enduro)

Triumph TF 250-ETriumph TF 450-E

ΤιμήΑναμένεταιΑναμένεται
ΚινητήραςΤετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚΤετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ
Απόδοση (hp)41,757,8
Χωρητικότητα (cc)249,9 449,9
Διάμετρος x διαδρομή (mm)78 x 52.395 x 63.4
ΤροφοδοσίαDell’Orto 44mmDell’Orto 44mm
ΛίπανσηΑντλία λαδιούΑντλία λαδιού
ΣυμπλέκτηςΥγρός πολύδισκος, υδραυλικόςΥγρός πολύδισκος, υδραυλικός
Κιβώτιο6 σχέσεων6 σχέσεων
ΕκκίνησηΜίζαΜίζα
ΠλαίσιοΑλουμινένιοΑλουμινένιο
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt)8,38,3
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω)90/90 – 21 / 140/90 – 1890/90 – 21 / 140/90 – 18
Ανάρτηση μπροστάKYB 48mm με διαδρομή 300mmKYB 48mm με διαδρομή 300mm
Ανάρτηση πίσωΑμορτισέρ KYB με διαδρομή 313mmΑμορτισέρ KYB με διαδρομή 313mm
Φρένο μπροστάΔαγκάνα Brembo 2εμβόλων και δίσκος 260mmΔαγκάνα Brembo 2εμβόλων και δίσκος 260mm
Φρένο πίσωΔαγκάνα Brembo 1 εμβόλου και δίσκος 220mmΔαγκάνα Brembo 1 εμβόλου και δίσκος 220mm
Ύψος σέλας(mm)955955
Γωνία κάστερ (°)26,826,8
Μεταξόνιο(mm)14881488
Βάρος (Kg χωρίς βενζίνη):114,2116,7

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Πρώτη βόλτα με το GASGAS EC 125 MY2025

Βρεθήκαμε στο οροπέδιο της Ζήρειας για την πρώτη στάση των Off-Road test ride που διοργάνωσε η ομάδα της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ και δεν χάσαμε την ευκαιρία να ανέβουμε στη σέλα του EC 125 που σηματοδοτεί την επιστροφή της GASGAS και του group KTM στην κατηγορία των δίχρονων enduro 125cc.