Πρώτη βόλτα με το ηλεκτροκίνητο enduro Stark VARG EX

Οδηγούμε τη νέα έκδοση της Stark Future που κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο και ξαφνιάζει στα μονοπάτια.

Ένα χρόνο μετά την οδήγηση και την έκπληξη που βιώσαμε με το Stark Varg (στην Motocross εκδοχή), ήρθε η ώρα να πάρουμε την πρώτη γεύση και από την ολοκαίνουργια enduro έκδοση με τον χαρακτηριστικό κωδικό “EX”. Πρόκειται για τη μοτοσυκλέτα που η Stark Future εξοπλίζει με τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο αλλά και που τροποποίησε κάποια από τα χαρακτηριστικά της ώστε να την προσαρμόσει στις απαιτήσεις ενός αναβάτη enduro.

Φωτογραφίες: Angel E.

Τι πρέπει να ξέρεις για την Stark Varg EX

  • Έχει μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία από το MX μοντέλο
  • Κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο
  • Διατίθεται σε δύο εκδόσεις (60 ή 80 hp)
  • Ρυθμιζόμενη απόδοση μέσω εφαρμογής
  • Καλύπτεται από 2 χρόνια εγγύηση1
  • Διαθέτει ασυνήθιστα δυνατό φως (4.000 lumen)

Είναι μοντέλο 25 ή 26αρι; Τίποτα από τα δύο, απλά ενημερωμένο

Ίσως θα έχετε συνηθίσει (όπως και εμείς) την κατηγοριοποίηση των μοτοσυκλετών enduro ανά χρονιά. Αυτό έρχεται η Stark Future να το αλλάξει καθώς δεν χρησιμοποιεί το “παραδοσιακό” μοντέλο αρίθμησης και δεν αναφέρει το κλασικό MY2026 (model year) αλλά αντίθετα προχωράει σε ενημερώσεις και βελτιώσεις λογισμικού (updates) που εγκαθίστανται σε όλα τα μοντέλα παρέχοντας τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά σε όλους τους κατόχους VARG, ανεξάρτητα από το πότε αγόρασαν τη μοτοσυκλέτα τους. Ετσι το Stark Varg EX που οδηγήσαμε ήταν απλά… “ενημερωμένο (“up to date”).

Ενημερώσεις (updates) “over-the-air” μέσω διαδικτύου.

Πρώτη εντύπωση

Είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη βόλτα με τη νέα Stark Varg EX, στα πλαίσια του Mamali Enduro Festival. Για να το κάνουμε αυτό έπρεπε να την παραλάβουμε από την τέντα της ελληνικής αντιπροσωπείας, σε έναν χώρο που είχε κατακλυστεί από κόσμο ωστόσο καταφέραμε να ξεγλιστρίσουμε με χαμηλή ταχύτητα, προς την έξοδο του περιφραγμένου χώρου, χωρίς κανείς να αναστατωθεί, χωρίς κανείς καλά καλά να μας πάρει χαμπάρι. Αυτά τα πρώτα μέτρα στη σέλα του “Stark” μάς θύμισαν ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών: την αθόρυβη λειτουργία η οποία σου επιτρέπει να μείνεις απαρατήρητος, και σε πολλές περιπτώσεις να οδηγήσεις εκεί που δεν θα μπορούσες (ή δεν θα ήθελες) με μία συμβατική μοτοσυκλέτα.

Στο δάσος

Οδηγήσαμε σε λίγα μονοπάτια και σε δασικό χωματόδρομο όπου το “EX” έδειξε αμέσως πιο φιλικό σε σχέση με την έκδοση MX που είχαμε οδηγήσει πέρυσι. Με την απόδοση ρυθμισμένη σε ήπιο χάρτη (40hp) , μπορείς να κινείσαι απροβλημάτιστα παντού, ενώ έχεις διαθέσιμη δύναμη για να ανέβεις σχεδόν οποιαδήποτε ανηφόρα ή για να ξεπεράσεις οποιοδήποτε εμπόδιο. Οι αναρτήσεις του είναι πιο μαλακές (από το ΜΧ) και διαβάζουν τις ανωμαλίες ακόμα και όταν κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα ενώ, σε πιο γρήγορα κομμάτια καταφέρνουν να διατηρήσουν την ισορροπία της μοτοσυκλέτας χωρίς να νιώθεις πως θα τις ήθελες πιο σκληρές. Πολύ καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα από την Stark και την KYB.

Στα ζόρικα

Δεν θα μπορούσαμε να μην μπούμε στα μονοπάτια που βρίσκονται άφθονα γύρω την κορυφή Μαμαλή. Η ευκολία με την οποία το Stark Varg EX αναβαίνει κάθε ανηφόρα είναι σοκαριστική, τόσο από πλευράς ροπής όσο και ευκολίας χειρισμών. Δεν ανησυχείς μην μείνεις με λάθος ταχύτητα, μην αφήσεις τον συμπλέκτη πιο νωρίς ή πιο αργά ή ακόμα και μη σου σβήσει. Απλά ανοίγεις το γκάζι όσο χρειάζεται και τα υπόλοιπα έρχονται μόνα τους. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως θα γίνεις extreme αναβάτης “εν μία νυκτί”… Η σωστή τοποθέτηση πάνω στην μοτοσυκλέτα συνεχίζει να είναι απαραίτητη ενώ αν το παρακάνεις και κολλήσεις σε μαλακά χώματα ή σαθρό τερέν, τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα από ότι θα περίμενες καθώς μάλλον έχεις εξαντλήσει τα περιθώρια που είχες από τον κινητήρα. Δεν μπορείς να δοκιμάσεις με “μία πάνω” (ή μία κάτω) στο κιβώτιο, ούτε να δοκιμάσεις να εκμεταλλευτείς τις πιστονιές (πολύ χαμηλές στροφές) όπως σε έναν συμβατικό κινητήρα. Σίγουρα ο ηλεκτροκινητήρας έχει και αυτός τα κόλπα του και χρειάζεται τον χρόνο του (προπόνηση) για να τα ανακαλύψεις. Για παράδειγμα η ακρίβεια της απόκρισης στο άνοιγμα του γκαζιού δείχνει εκπληκτική, και περνάει σε νέα επίπεδα τον έλεγχο της δύναμης που φθάνει στον πίσω τροχό.

Στην πρώτη βόλτα είναι έντονη η αίσθηση πως δεν έχεις ιδέα που βρίσκονται τα όρια της μοτοσυκλέτας

Στην πρώτη βόλτα ωστόσο είναι έντονη η αίσθηση πως δεν έχεις ιδέα που βρίσκονται τα όρια της μοτοσυκλέτας και αν το παρακάνεις, πιθανότατα θα βρεθείς να προσπαθείς να ξεκολλήσεις μια μοτοσυκλέτα η οποία στην πράξη (δηλαδή σε γλιστερά εδάφη με μεγάλη κλίση) δείχνει πιο βαριά από τις συμβατικές μοτοσυκλέτες που έχεις συνηθίσει.

Το αμέσως επόμενο παράξενο είναι η απουσία συμπλέκτη. Όσο και αν η ροπή έρχεται άμεσα στο άνοιγμα του γκαζιού, η πρώτη αίσθηση είναι πως στερείσαι αυτής της έξτρα δυνατότητας που σου δίνει το έντονο πατινάρισμα στις συμβατικές μοτοσυκλέτες (εν συντομία: της έξτρα ισορροπίας που σου δίνει ο περιστρεφόμενος κινητήρας και της αδράνειας που μπορεί να μετατραπεί σε κινητική ενέργεια). Αυτό μάλιστα έχει κάνει ακόμα και κατασκευαστές ηλεκτρικών μοτοσυκλετών να πειραματίζονται με θεωρητικά “αχρείαστα” ήδη συμπλέκτη.

Εκτός από το λευκό της μοτοσυκλέτας της δοκιμής υπάρχουν δύο ακόμα διαθέσιμοι χρωματισμοί, γκρι και κόκκινο.

Τέλος, αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι η συχνή λειτουργία του ανεμιστήρα στο συστήματος ψύξης για την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα. Το σύστημα χρησιμοποιεί υδρόψυξη με κυκλοφορητή (τρόμπα), ψυγείο και ανεμιστήρα που σε extreme οδηγικές συνθήκες και με ζέστη δουλεύει πολύ συχνά, σε μια προσπάθεια να κρατήσει τη θερμοκρασία λειτουργίας στα επιθυμητά επίπεδα. Αυτό συμβαίνει περισσότερο προληπτικά

Θα επιστρέψουμε

Είναι αδύνατον να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για τις δυνατότητες μιας τόσο ριζοσπαστικής μοτοσυκλέτας, με μία μόλις βόλτα οπότε θα επιστρέψουμε με πιο εκτενή δοκιμή. Το σίγουρο είναι πως το Stark Varg EX αλλάζει τα δεδομένα στον χώρο του enduro καθώς είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που βλέπουμε να κοντράρει στα ίσια τις παραδοσιακές αξίες των συμβατικών enduro (με θερμικούς κινητήρες). Ήδη πριν λίγες μέρες, το EX πέτυχε μία σπουδαία νίκη στο Battle of Vikings, έστω και με τον κορυφαίο Eddie Karlsson απέναντι σε λιγότερο ή καθόλου γνωστούς αναβάτες αλλά αυτό σε τίποτα δεν μειώνει την αξία αυτού του κατορθώματος σε “ανοιχτό πεδίο”. Σε λίγες μέρες εξάλλου αναμένουμε να δούμε πώς θα τα πάει ο ίδιος αναβάτης και στο Red Bull Romaniacs (κατηγορία Silver) σε μία άκρως ενδιαφέρουσα συμμετοχή.

Τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Ακόμα και με μία σύντομη δοκιμή, είναι εύκολα αντιληπτό πως το Stark Varg EX έχει δύο σαφή και πρωτόγνωρα (στον χώρο του enduro) πλεονεκτήματα: την αθόρυβη λειτουργία και την ικανότητα απροβλημάτιστων καθημερινών μετακινήσεων. Το πρώτο σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις enduro εκεί που ποτέ δεν φανταζόσουν ή δεν μπορούσες (λόγω θορύβου των συμβατικών μοτοσυκλετών) και το δεύτερο πως μπορείς να την χρησιμοποιείς και για καθημερινές μετακινήσεις. Στην άσφαλτο όχι μόνο δεν δείχνει να αγκομαχά αλλά δουλεύει τόσο γλυκά που σε συνδυασμό με τα δύο χρόνια εγγύησης, τις μηδενικές απαιτήσεις συντήρησης και την αποδεδειγμένη αξιοπιστία (από το μοντέλο MX), το μόνο που θα σε απασχολήσει είναι η φθορά των χωμάτινων ελαστικών της.

Αντίθετα, η περιορισμένη αυτονομία αλλά κυρίως η δυσκολία ανεφοδιασμού (δεν μπορείς να τη γεμίσεις με ένα μπιτόνι ούτε να σου φέρει κάποιος βενζίνη άμα μείνεις) περιορίζει σημαντικά την “ακτίνα δράσης” και δημιουργεί έναν πονοκέφαλο (αυτόν της φόρτισης) που δρα ανασταλτικά στην αρχέγονη επιθυμία για εξερεύνηση, αυτή που κρύβουμε μέσα μας οι περισσότεροι εντουράδες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Stark VARG EX 60 HP (80 HP)

Τιμή (€)12.990 (13.990)
Εγγύηση2 χρόνια
Απόδοση ηλεκτροκινητήρα60 (80) HP
Βάρος120kg
Ροπή1.036 Nm
Μέγιστη ταχύτητα129
Μέγιστη τάση μπαταρίας420 V
Χωρητικότητα μπαταρίας7,2 kWh
Αυτονομία μπαταρίαςΜέχρι 6 ώρες
Ισχύς φορτιστή3,3 kW, 16 A
Χρόνος φόρτισης2 ώρες (240 V)
ΠλαίσιοΑτσάλινο
Κάστερ ()26,1
Μεταξόνιο (mm)1488
Ύψος σέλας (mm)966
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος (mm)368
ΠιρούνιΚΥΒ closed cartridge με διαδρομή 300mm
ΑμορτισέρΚΥΒ πλήρως ρυθμιζόμενο, με διαδρομή 303 mm
Φρένo μπροστάBrembo με δίσκο 260mm
Φρένο πίσωBrembo με δίσκο 220mm
Τροχοί-Ελαστικά90/90-21 και 140/80-18
  1. Μπορεί να γίνει επέκταση μέχρι 4 έτη. ↩︎

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Οι αναβάτες MotoGP™ του HRC τσεκάρουν το CRF 450 Rally

Τόσο το HRC όσο και οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες του, Mir και Marini, μπορεί να μην διανύουν την καλύτερη τους περίοδο στο MotoGP™, ωστόσο ο αμερικάνικος γύρος στο Texas ήταν μια καλή ευκαιρία για χωμάτινη προπόνηση.

Δοκιμή Beta RR X-Pro 300 MY2026: Ο τελευταίος των Μοϊκανών είναι…

…πολύ σκληρός για να πεθάνει! Σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός βάλει κατά ριπάς με τεχνολογικές βόμβες “ψεκασμών και αισθητήρων”, το μεγάλο ιταλικό δίχρονο διαπερνάει ατάραχο το πεδίο της μάχης, βγαίνοντας αλώβητο, με σιγουριά και αυτοπεποίθηση που θα ζήλευε μέχρι και… ο Τσακ Νόρις.