Ο Johnny Aubert έφτασε στην Ελλάδα και ξεκίνησε την αφήγηση με 5 ανέκδοτες ιστορίες

Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro και επίσημος ambassador της ΚΤΜ βρίσκεται στην Ελλάδα, και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε και πάλι μαζί του.

Πέρασαν δέκα χρόνια από την τελευταία φορά που μιλήσαμε με τον Johnny Aubert επί ελληνικού εδάφους. Τότε ήταν ακόμα αγωνιζόμενος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro και η Ελλάδα ήταν ένας από τους αγαπημένους του προορισμούς καθώς εδώ είχε κερδίσει τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του. Στα χρόνια που πέρασαν εγκατέλειψε την ενεργό αγωνιστική δράση και πλέον δραστηριοποιείται ως εκπαιδευτής enduro και adventure μοτοσυκλετών ενώ συνεργάζεται στενά με την KTM, τόσο ως πρεσβευτής του αυστριακού εργοστασίου όσο και ως δοκιμαστής εξέλιξης. Εδώ οι πρώτες ιστορίες που μοιράστηκε μαζί μας, κατά τη διάρκεια της πρώτης του μέρας στην Ελλάδα.

Όταν αγχώθηκε με το… δίπλωμα

Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο Johnny Aubert ξεκίνησε την καριέρα του ως αναβάτης Motocross. Κάποια στιγμή σταμάτησε τους αγώνες (motocross) και στη συνέχεια, σε ηλικία περίπου 25 ετών δέχθηκε πρόταση για να οδηγήσει για την ομάδα της Yamaha UFO Corse, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro. Ποιο ήταν αυτό που τον άγχωσε περισσότερο; Όχι δεν ήταν η σκέψη στην αναγνώριση των ειδικών διαδρομών ή τα ΣΕΧ, αλλά το γεγονός πως δεν είχε άδεια οδήγησης και θα έπρεπε να δώσει εξετάσεις για αυτό! Ναι, μέχρι τότε δεν είχε οδηγήσει ποτέ του μοτοσυκλέτα στον δρόμο. Για την ιστορία να πούμε πως, στην πρώτη του χρονιά (2006) κέρδισε τέσσερις αγώνες!

Το μοιραίο λάθος που τον έβγαλε εκτός διεκδίκησης ενός ακόμα τίτλου

Οι ελπίδες του για έναν τρίτο Παγκόσμιο τίτλο τέλειωσαν πρόωρα το 2011 όταν εγκατέλειψε στον εναρκτήριο αγώνα του Πρωταθλήματος (Ισπανία) και ενώ προηγούταν στην κατηγορία Ε2, με το πρωτοεμφανιζόμενο τότε KTM 350 EXC-F.
Σήμερα, 14 χρόνια μετά, ήρθε η ώρα να μάθουμε τι τον οδήγησε σε αυτή την εγκατάλειψη. Ήταν μια λάθος (ανάποδη) σύνδεση θετικού και αρνητικού πόλου που οδήγησε στο άδειασμα της μπαταρίας και στην διακοπή λειτουργίας του ψεκασμού.

Το τότε σύστημα απαιτούσε οπωσδήποτε ρεύμα από την μπαταρία για να εκκινήσει, και μόλις αυτή άδειασε, η μοτοσυκλέτα ακινητοποιήθηκε. Γιατί τότε δεν το μάθαμε ποτέ; “Τότε η γραμμή από το εργοστάσιο είναι πως δεν κάνουμε καμία αναφορά στα προβλήματα των μοτοσυκλετών” μάς είπε ο Aubert και συμπλήρωσε: “πλέον η γραμμή αυτή έχει αλλάξει, και κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι και το σωστό καθώς είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουμε τα λάθη, να βελτιωνόμαστε μέσα από αυτά αλλά και να τα μοιραζόμαστε με τους φίλους της εταιρείας, γιατί λάθη κάνουν όλοι και αυτό είναι τελείως ανθρώπινο”.

Βγάζει όλα τα ηλεκτρονικά

Δεν μπορέσαμε να μην ρωτήσουμε τον Aubert αν χρησιμοποιεί και αν του αρέσουν τα τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά βοηθήματα. “Τα βγάζω όλα κατευθείαν” ήταν η σύντομη απάντησή του.

Ο Johnny Aubert με το KTM 890 Rally στην EICMA (Μιλάνο). ©Enduro24

Έχει ξεφύγει η φάση με τα Adventure

Συζητώντας για την αύξηση της δημοτικότητας των Adventure, δεν παρέλειψε να τοποθετηθεί σχετικά: “Έχει ξεφύγει η φάση με τα Adventure. Τα εργοστάσια θέλουν περισσότερη προβολή και ο κόσμος πλέον αν δεν δει κάτι ακραίο, δεν κάνει εύκολα “like”.
Αυτό οδηγεί τους περισσότερους κατασκευαστές σε ακρότητες ωστόσο πιστεύω είναι σημαντικό να θυμίζουμε στον κόσμο πως ένα από τα ωραιότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις με τις Adventure μοτοσυκλέτες, είναι οι χαλαρές εκδρομές με φίλους σε πανέμορφες περιοχές.”

Είναι σημαντικό να θυμίζουμε στον κόσμο πως ένα από τα ωραιότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις με τις Adventure μοτοσυκλέτες, είναι οι χαλαρές εκδρομές με φίλους σε πανέμορφες περιοχές.

Johnny Aubert

Η συμβολή του στην εξέλιξη του 1390

Σχετικά με το νέο KTM 1390 Adventure R, τον ρωτήσαμε ποιες ήταν οι συμβουλές του στους σχεδιαστές, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης: “Η σημαντικότερη ίσως παρέμβαση μου ήταν η μείωση του όγκου στο μπροστινό μέρος (ρεζερβουάρ, ζελατίνα) ώστε να γίνονται ανεμπόδιστα οι κινήσεις του αναβάτη. Γενικά δεν είναι εύκολο να εκτιμήσεις ποιες από τις αλλαγές που θα ήθελες εσύ ο ίδιος έχουν πραγματικό νόημα (υπολογίζοντας και το κόστος) και για την αγορά.

Ο Johnny Aubert θα βρίσκεται τις επόμενες ημέρες στην Ελλάδα προκειμένου να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις Learn how to ride Adventure (3Οκτωβρίου) και Ride Adventure (4-5 Οκτωβρίου).

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Χωρίς Παγκόσμιο Enduro στην Ελλάδα και το 2025

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα για το 2025 και αυτή θα είναι η έκτη συνεχόμενη χρονιά χωρίς ελληνικό γύρο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Θα επανέλθει κάποια στιγμή η Ελλάδα στο ημερολόγιο; Δείτε τι έδειξε η έρευνα του Enduro24.