Η Showa ως πολεμική εταιρεία
Το 1938, έναν χρόνο πριν την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Ιαπωνία βρισκόταν ήδη σε πολεμική εκστρατεία στην Κίνα, έχοντας καταλάβει το Πεκίνο και τη Σαγκάη. Ο Νόμος Εθνικής Κινητοποίησης είχε δώσει στο κράτος απόλυτο έλεγχο στην οικονομία, τη βιομηχανία και το εργατικό δυναμικό, για πολεμικούς σκοπούς, και μέσα σε αυτή τη συνθήκη, δημιουργήθηκε η Showa Aircraft Precision Works Ltd. με εξειδίκευση σε υδραυλικά συστήματα, αμορτισέρ για αναρτήσεις προσγείωσης πολεμικών αεροσκαφών, σωλήνες καυσίμου, και μεταλλικά μέρη υψηλής ακρίβειας.

Ως θυγατρική της Nakajima Aircraft Company, η Showa εξόπλιζε τα μαχητικά Ki-43 “Hayabusa”, τα βομβαρδιστικά G4M “Betty”, και το A6M Zero της Mitsubishi για τα οποία παρήγαγε μέρη του συστήματος προσγείωσης και των υδραυλικών μηχανισμών.

Η αναδόμηση σε ειρηνική εταιρεία
Μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την παράδοση της Ιαπωνίας το 1945, όπως όλες οι στρατιωτικές βιομηχανίες της χώρας που επέζησαν, έτσι και η Showa υποχρεωτικά διαλύθηκε και αναδομήθηκε σε “ειρηνική εταιρεία” με τίτλο “Showa Corporation” και με σκοπό την παραγωγή προϊόντων πολιτικής χρήσης. Αρχικά δραστηριοποιήθηκε σε εργαλεία και μηχανικά εξαρτήματα και στη συνέχεια πειραματίστηκε σε αποσβεστήρες για την ανάρτηση μοτοσυκλετών τεχνογνωσία που είχε από τα υδραυλικά των αεροσκαφών.

Η σχέση με τη Honda
Την περίοδο που η Showa προσπαθεί να ορθοποδήσει ιδρύεται η Honda και αμέσως ξεκινάει η μεταξύ τους συνεργασία, με την Showa να αναλαμβάνει την παροχή των αναρτήσεων στη νεοσύστατη εταιρεία. Μέσα σε λίγα χρόνια καθιερώνεται η ανεπίσημη έννοια “Honda Supplier Family”, μία “οικογένεια” ανεξάρτητων εταιρειών με κοινή τεχνολογική βάση, μετοχικές σχέσεις και αποκλειστική συνεργασία.
Σε αυτή την οικογένεια ανήκαν η Showa, η Nissin και η Keihin δημιουργώντας ένα πλαίσιο κατά το οποίο αντάλλασσαν προσωπικό, ανέπτυσσαν κοινές πατέντες, και λειτουργούσαν μέσα στα εργοστάσια της Honda χωρίς όμως να αποτελούν κοινή εταιρεία (η Honda διατηρούσε ένα ποσοστό μετοχών, πάντα μικρότερο του 50%).

Η νέα εποχή
Ήδη από τη δεκαετία του 1970 η Showa Corporation εξελίχθηκε σε παγκόσμιο ηγέτη στην τεχνολογία αναρτήσεων. Στηριζόμενη στη στενή της συνεργασία με τη Honda και το αγωνιστικό της τμήμα (HRC) , ανέπτυξε καινοτόμα συστήματα αναρτήσεων όπως τα θρυλικά “twin-chamber” πιρούνια και κατάφερε να επεκταθεί διεθνώς — ιδρύοντας θυγατρικές σε ΗΠΑ, Ταϊλάνδη, Ευρώπη και Νότια Αμερική. Το 2020, σε μια νέα εποχή ενοποίησης της ιαπωνικής τεχνολογίας, η Showa συγχωνεύθηκε με τις Keihin, Nissin και Hitachi Automotive Systems σχηματίζοντας την Hitachi Astemo Ltd., με κύριους μέτοχους την Hitachi και τη Honda Motor (από 40% έκαστος). Μέσα σε μόλις δύο χρόνια ο ετήσιος τζίρος της Hitachi Astemo ξεπέρασε τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ (2022).
Μερικές από τις αμέτρητες εγκαταστάσεις της Hitachi Astemo Ltd. σε ολόκληρο τον κόσμο:

Το όνομα Showa
Η λέξη Shōwa (Σόουα) στα ιαπωνικά σημαίνει “λαμπρή αρμονία” και οφείλεται στον αυτοκράτορα Χιροχίτο (γνωστός και ως Showa) που βρισκόταν στον θρόνο την εποχή της ίδρυσης της Showa Aircraft Precision Works Ltd και που έμελλε να γίνει αργότερα ο μακροβιότερος αυτοκράτορας στην ιστορία της Ιαπωνίας (από τον Νοέμβριο του 1928 μέχρι τον θάνατό του το 1989).


