BMW F 450 GS: Όσα πρέπει να ξέρεις για την νέα hot adventure του 2026

Από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και τον κινητήρα, μέχρι την τιμή του βασικού μοντέλου αλλά και του εξοπλισμό που… “τινάζει τον προϋπολογισμό στον αέρα”.

Μετά από έναν χρόνο αναμονής, το νέο adventure F 450 GS της BMW είναι επιτέλους γεγονός. Ως μοτοσυκλέτα προ-παραγωγής την είδαμε και την επεξεργαστήκαμε από κοντά για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Μοτοσυκλέτας στο Μιλάνο (EICMA) και στη συνέχεια συγκεντρώσαμε όλες τις πληροφορίες που ξεχωρίσαμε, ειδικά για όσους σκέφτονται να την αποκτήσουν και για χωμάτινη χρήση.

Η τιμή της νέας BMW F 450 GS

Στη βασική έκδοση και στην έκδοση”Sport” της φωτογραφίας, η F 450 GS διαθέτει χυτές αλουμινένιες ζάντες.

Η τιμή της νέας μοτοσυκλέτας της BMW θα ξεκινάει από τα 7.090€, και ανάλογα τον έξτρα εξοπλισμό και τα πακέτα μπορεί να ανέβει πολύ πολύ περισσότερο. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως με το πακέτο “GS Trophy” που περιλαμβάνει:

  • Easy Ride Clutch (ERC)
  • Riding Modes PRO
  • Χούφτες
  • Yποβοήθηση αλλαγής ταχυτήτων Pro,
  • Κάγκελα
  • Sport Ανάρτηση
  • Χρώμα Racing Blue metallic

και την επιλογή “Ζαντών αλουμινίου με ακτίνες” το κόστος της μοτοσυκλέτας διαμορφώνεται στα 9.185€.

Η έκδοση GS Trophy, με επιπλέον έξτρα την ενιαία “rally” σέλα και τελικό εξάτμισης της Akrapovic.

Τροχοί-Ελαστικά

Ίσως η πρώτη απογοήτευση όσων σκέφτονται να αποκτήσουν την F 450 GS για χωμάτινη χρήση έρθει από τους τροχούς της μοτοσυκλέτας. Εκτός από το μέγεθος τους (19” ιντσών ο μπροστά, 17” ο πίσω ενώ -για χωμάτινη χρήση- θα θέλαμε 21”-18”), κρίσιμος και ίσως ανασταλτικός παράγοντας είναι πως στην βασική έκδοση, η μοτοσυκλέτα θα έρχεται εφοδιασμένη με χυτούς αλουμινένιος τροχούς που σίγουρα δεν ενδείκνυνται για σκληρή χρήση. Ευτυχώς θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής με ακτινωτούς τροχούς, όμως με έξτρα χρέωση και τσουχτερή τιμή (+1.255€)

Αναρτήσεις

Προέρχονται από την KYB και είναι σχετικά μικρών διαδρομών, μόλις στα 180mm (μπροστά πίσω), ειδικά αν λάβουμε υπόψιν μας τους τροχούς και κυρίως τον 19αρι μπροστινό (πιο επιρρεπής στις ανωμαλίες σε σχέση με έναν 21”). Στη βασική έκδοση δεν διαθέτουν δυνατότητα εξωτερικής ρύθμισης, κάτι που προσφέρεται μόνο μέσω των πακέτων “Sport” και “GS Trophy”

Δες το video της BMW Motorrad για τη νέα F 450 GS.

Κινητήρας

Είναι δικύλινδρος σε σειρά με χωρητικότητα 420cc και ονομαστική απόδοση 48hp (35kW) κάτι που κάνει την μοτοσυκλέτα κατάλληλη και για όσους έχουν δίπλωμα κατηγορίας Α2. Η μέγιστη ροπή είναι 43Nm/6.750rpm ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου ανακοινώνεται στα 3,8l/100km και η τελική ταχύτητα 165km/h.

Στην έκδοση “GS Trophy” περιλαμβάνεται η αλουμινένια ποδιά του κινητήρα και ο συμπλέκτης ERC (διακρίνεται από το ξεχωριστό καπάκι). Τα μεγάλα μαρσπιέ ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό.

Νέος συμπλέκτης με αυτόματη εμπλοκή

Ένα σύστημα αυτόματου φυγοκεντρικού συμπλέκτη βρίσκεται διαθέσιμο στη λίστα έξτρα εξοπλισμού (περιλαμβάνεται στην έκδοση GS Trophy). Η BMW το ονομάζει Easy Ride Clutch (ERC) και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, φαίνεται να λειτουργεί όπως το γνωστό σύστημα της Reckluse, δηλαδή υπάρχει κανονικά η μανέτα του συμπλέκτη, και ο αναβάτης μπορεί να τον ενεργοποιήσει (να συμπλεκτάρει δηλαδή) όποτε θέλει. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός πως όταν οι στροφές του κινητήρα πέσουν πολύ χαμηλά, κοντά στο ρελαντί, τότε η αποσύμπλεξη (απομόνωση του κιβωτίου από τον κινητήρα) γίνεται αυτόματα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας δεν σβήνει ποτέ από λάθος του αναβάτη και είναι πάντα διαθέσιμος στο άνοιγμα του γκαζιού.

Διαστάσεις-Βάρος

Το βάρος της μοτοσυκλέτας, με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 14 λίτρων, ανακοινώνεται στα 178kg κάτι που την βάζει πολύ κοντά στον μέσο όρο του ανταγωνισμού. Σχετικά μικρό κρίνεται το μεταξόνιο στα 1.465mm ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, που αναμένεται να παίξει καθοριστικό παράγοντα σε εκτός δρόμου χρήση λόγω του κάρτερ του κινητήρα και του σχεδιασμού της εξάτμισης. Δεδομένων των περιορισμών από τους τροχούς και τις αναρτήσεις, φαίνεται πως στη σχεδίαση της νέας GS, έχει δοθεί περισσότερη σημασία στην αστική μετακίνηση και την ασφάλτινη χρήση, και λιγότερο στις off-road διαδρομές,

“Η BMW F 450 GS θέτει τον πήχη στις σπορ adventure της κατηγορίας της.”

Markus Flasch, CEO BMW Motorrad

Θέση οδήγησης (ύψος σέλας, τιμονιού)

Το ύψος σέλας ανέρχεται σε 845mm, ενώ στη λίστα του έξτρα εξοπλισμού υπάρχει μια ψηλότερη σέλα στα 865mm (Rallye) και μία χαμηλότερη στα 830mm. Παράλληλα, διατίθονται ψηλότερα καβαλέτα τιμονιού (έξτρα) που μαζί με τις κλασικές ρυθμίσεις σε πεντάλ φρένου και λεβιέ ταχυτήτων προσφέρουν ένα αρκετά μεγάλο περιθώριο προσαρμογής της θέσης οδήγησης.

Στάνταρ εξοπλισμός

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνoνται οθόνη TFT 6,5”, θύρα USB-C, led μπροστινό φως και φλας, θερμαινόμενα γκριπ, τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης “Rain,” “Road,” και “Enduro” που δυστυχώς όμως δεν επιτρέπουν την απενεργοποίηση του ABS (παρέχεται ως έξτρα, το πρόγραμμα Enduro PRO που το επιτρέπει μόνο στον πίσω τροχό).

Σπέσιαλ εκδόσεις

θα υπάρχουν συνολικά τέσσερις εκδόσεις που θα διαφοροποιούνται στο χρώμα και στο πακέτα εξοπλισμού:

  1. Η στάνταρ έκδοση σε μαύρο χρώμα
  2. Η “Exclusive¨ (+330€) επίσης σε μαύρο (με έξτρα μαρσπιέ off-road, χούφτες και πλαστική προστασία κινητήρα)
  3. Η “Sport” (+490€) σε κόκκινο χρώμα και εξοπλισμό που περιλαμβάνει ότι και η Exclusive και επιπλέον τα προγράμματα τα Riding Modes Pro, το Shift Assistant Pro, διάφανη ζελατίνα, και “sport αναρτήσεις” (με δυνατότητα ρύθμισης)
  4. και η κορυφαία έκδοση “Trophy” (+840€) σε άσπρο-μπλε που θα περιλαμβάνει επιπλέον ζελατίνα “rally”, αλουμινένια ποδιά κινητήρα, το σύστημα Easy Ride Clutch (ERC) αλλά πρέπει να πούμε πως ούτε εδώ βλέπουμε τους ακτινωτούς τροχούς.

Διαθεσιμότητα της νέας BMW F 450 GS 2026

Οι πρώτες μοτοσυκλέτες αναμένονται τον Απρίλιο του 2026.

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα