Ένα καταπληκτικής σχεδίασης και κατασκευής monoblock εξάρτημα το οποίο αναλαμβάνει ταυτόχρονα τον ρόλο της μπότας πιρουνιού και της δαγκάνας φρένου (!) παρουσίασαν οι άνθρωποι της Nissin και της Showa. Αν και δεν ανέφεραν για πού προορίζεται, η έλλειψη offset και η πολυπλοκότητα της κατασκευής κάνουν προφανές πως αφορά τον κόσμο της ταχύτητας και μάλιστα σε κορυφαίο επίπεδο, και πως σίγουρα δεν προορίζεται για χωμάτινη χρήση. Εντούτοις μάς κέντρισε το ενδιαφέρον και μας ώθησε στα ενδότερα ώστε να αποσπάσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες.
Φωτογραφίες: Enduro24
Τα πλεονεκτήματα
Χάρη στην έλλειψη περιττών στηριγμάτων και βιδών, έχουν εξοικονομηθεί 200 γραμμάρια -και μάλιστα από μη αναρτώμενη μάζα- που αποτελεί σημαντικό επίτευγμα (πιθανότητα αυτό αφορά ζευγάρι οπότε κρατάμε μία μικρή επιφύλαξη). Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τους Ιάπωνες τεχνικούς, διαθέτει καλύτερη απαγωγή της θερμότητας που παράγεται κατά το φρενάρισμα, επειδή αυτή κατευθύνεται όχι μόνο προς τον ατμοσφαιρικό αέρα αλλά και σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό προς τη μπότα του πιρουνιού (axle holder ή axle bracket όπως συνηθίζεται να το αποκαλούν οι κατασκευαστές). Αυτό βοηθάει να μειωθεί η θερμοκρασία της δαγκάνας κατά μέσο όρο 5% σε σχέση με τις δαγκάνες κορυφαίας σειράς της Nissin ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί και η ακαμψία.
Έργο δύο κολοσσών και ενός γίγαντα
Η Showa είναι κορυφαίο brand στο χώρο των αναρτήσεων και η Nissin αντίστοιχα στον τομέα των φρένων. Ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται το 1938 και το 1953 αντίστοιχα. Από το 2021 οι δύο αυτές εταιρίες, μαζί με την Keihin (καρμπυρατέρ, ψεκασμοί κλπ) και μερικές ακόμα, ενσωματώθηκαν στον Ιαπωνικό βιομηχανικό γίγαντα Hitachi Astemo που ιδρύθηκε εκείνη τη χρονιά για αυτόν τον σκοπό με κύριους μέτοχους την Hitachi και τη Honda Motor (από 40% έκαστος). Μόλις το 2022 ο τζίρος της Hitachi Astemo ξεπέρασε τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ και εικάζουμε πως έκανε επιτακτική την ανάγκη για εννοποιήσεις και στον ανταγωνισμό (βλέπε Brembo-Ohlins).