Οδηγός ρύθμισης μανετών από την Magura

Η Magura συνεργάζεται με το ειδικό στην εργονομία εργαστήριο SQlab και μας δίνουν έναν ξεχωριστό οδηγό ρύθμισης μανετών.

Καθώς τα χέρια όλων των ανθρώπων δεν είναι ίδια, είναι δύσκολο να δοθεί μια γενική οδηγία για το πως πρέπει να ρυθμίζουμε τις μανέτες μας. Για να βοηθήσει τους αναβάτες αλλά και να σχεδιάσει καλύτερα τα προϊόντα της, η Magura συνεργάστηκε με το εξειδικευμένο σε θέματα εργονομίας στην ποδηλάσια SQlab και μας δίνει έναν χρήσιμο οδηγό εργονομίας για τους αναβάτες MTB αλλά και που σίγουρα βοηθάει και τους αναβάτες μοτοσυκλετών enduro να έχουν μια καλύτερη γενική εικόνα στο θέμα της εργονομίας των χεριών καθώς και των προβλημάτων που δημιουργούν οι λάθος ρυθμίσεις.

Βήμα 1ο: Τοποθέτηση φρένου

Τοποθετήστε το χέρι σας στο τιμόνι έτσι ώστε η εξωτερική μεριά να είναι στο ίδιο κατακόρυφο επίπεδο με το άκρο του τιμονιού. Τώρα τεντώστε τον δείκτη σας στη φυσική του θέση (περίπου 15°) και μετακινήστε την μανέτα (μαζί με την τρόμπα) έως ότου η τρίτη φάλαγγα (το τελευταίο τμήμα) του δακτύλου να βρίσκεται στην άκρη της μανέτας. Αυτή η μέθοδος μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για αναβάτες που φρενάρουν με δύο δάχτυλα ή και που χρησιμοποιούν το μεσαίο δάχτυλο αντί για το δείκτη.

Tip: Σύμφωνα με την Magura ο καλύτερος έλεγχος της μανέτας γίνεται χρησιμοποιώντας μόνο την τρίτη φάλαγγα του δακτύλου.

Η σωστή στάση του χεριού στη μανέτα αποτρέπει την υπερβολική έκταση του καρπού. Επίσης μπορείτε να ενεργοποιήσετε το φρένο (ή τον συμπλέκτη) χωρίς δυσκολία επειδή δεν χρειάζεται να αλλάξετε τη θέση του χεριού σας.

Tip: Κρατήστε σημειωμένη την απόσταση (cm) από το άκρο του τιμονιού μέχρι το σημείο στερέωσης της τρόμπας ώστε να την έχετε εύκαιρη όταν απαιτείται.

Βήμα 2ο: Ρύθμιση κλίσης της μανέτας

Για να ρυθμίσετε τη γωνία της μανέτας, πρέπει να μετρήσετε τη διαφορά μεταξύ ύψους σέλας και ύψους τιμονιού. Γενικά βοηθά στη ρύθμιση να φέρουμε στην ίδια ευθεία το αντιβράχιο (το μέρος του χεριού μεταξύ αγκώνα και καρπού) με τη μανέτα και αυτό γιατί τα νεύρα που διατρέχουν τον καρπιαίο σωλήνα επηρεάζουν τον αντίχειρα, το δείκτη και το μεσαίο δάχτυλο. Μια πολύ μεγάλη γωνία θα οδηγήσει σε αντίστοιχη γωνία τον καρπό και στένωση του καρπιαίου σωλήνα. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε μούδιασμα και μυρμήγκιασμα στον αντίχειρα, στον δείκτη και στο μεσαίο δάχτυλο. Σε γενικές γραμμές όσο ψηλότερα ανεβαίνει η σέλα (σε σχέση με το τιμόνι) τόσο μεγαλώνει η γωνία της μανέτας (κατεβαίνει).

Γωνία κλίσης της μανέτας σε σχέση με το ύψος του τιμονιού

Διαφορά ύψους σέλας-ύψος τιμονιούΓωνία μανέτας
μεγαλύτερη από 10 cm (ψηλότερα το τιμόνι)20 – 25°
0 -10 cm (ψηλότερα το τιμόνι)25 – 30°
0 – 10 cm (ψηλότερα η σέλα)30 – 35°
μεγαλύτερη από 10 cm (ψηλότερα η σέλα)35 – 45°

Βήμα 3ο: Ρύθμιση της απόστασης της μανέτας

Για να ρυθμίσετε την απόσταση της μανέτας προσδιορίστε πρώτα το μέγεθος του χεριού σας με το πρότυπο του SQlab:

  • Τοποθετήστε την παλάμη σας στο χαρτί έτσι ώστε η άκρη του μεσαίου δάχτυλου να εφάπτεται στην πάνω γραμμή της κλίμακας.
  • Σημειώστε το χαμηλότερο σημείο μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη και μετρήστε την απόσταση του από την πάνω γραμμή μετρώντας την απόσταση.
  • Ρυθμίστε τη μανέτα ώστε η απόσταση μεταξύ του σημείου επαφής του δακτύλου από το τιμόνι να είναι σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.

Μέγεθος χεριούΑπόσταση μανέτας
0-13cmS2cm
13-14,5cmΜ3cm
>14,5cmL4cm

Προσοχή, η μεγάλη απόσταση της μανέτας από το τιμόνι μπορεί να οδηγήσει σε κράμπες και κόπωση των δακτύλων κατά το φρενάρισμα.

Η MAGURA συνιστά να ελέγξετε ξανά το 1ο βήμα μετά την ολοκλήρωση του 3ου βήματος.

Οι ρυθμίσεις σχετίζονται με μια γενική βασική θέση. Προσαρμόστε ελαφρώς όπου χρειάζεται. Σημαντικό: Βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να πιάσετε τη μανέτα σε οποιαδήποτε κατάσταση.

Ο Οδηγός της MAGURA σας προσφέρει έναν απλό και αποτελεσματικό τρόπο για να αποτρέψετε την ταλαιπωρία και να αυξήσετε την απόδοση των φρένων.

Σχετικά άρθρα