Οι ταξινομήσεις enduro μοτοσυκλετών το Α’ τρίμηνο του 2025

Δες ποια μοντέλα προτιμούν φέτος οι Έλληνες εντουράδες αλλά και σε ποιες περιοχές της Ελλάδας “μοιράζονται” οι πωλήσεις.

117 μοτοσυκλέτες enduro ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2025 (Ιανουάριος-Μάρτιος) σύμφωνα με τα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ1. Το νούμερο αυτό είναι πολύ κοντά σε αυτό του 2024 (119 ταξινομήσεις) και έτσι φαίνεται πως εξισορροπήθηκε το φετινό “μουδιασμένο ξεκίνημα” (Ιανουάριος) που όπως είχαμε γράψει πιθανότατα οφειλόταν: σε καθυστερήσεις παραδόσεων νέων μοτοσυκλετών από κάποια εργοστάσια και στις καθυστερήσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη διαδικασία ταξινόμησης μοτοσυκλετών προγενέστερων προδιαγραφών που είχαν εισαχθεί πριν την 1/1/2025 (μπορεί να αφορούσε ακόμα και μοντέλα 2025).

Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με τα ίδια στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι ταξινομήσεις όλων των μοτοσυκλετών (ανεξαρτήτως δηλαδή είδους/κατηγορίας) είχε αύξηση περίπου 5% στο ίδιο διάστημα φτάνοντας τις 14.222.

Οι μάρκες των enduro μοντέλων που ταξινομήθηκαν

Οχτώ μάρκες βλέπουμε στον πίνακα των ταξινομήσεων στο πρώτο τρίμηνο του 2025 και οποίες έχουν ως εξής:

ΜάρκαΤαξινομήσεις
Beta49
KTM29
Husqvarna19
GASGAS8
Fantic5
Aprilia3
Sherco3
SWM1

Σύντομα αναμένονται

Μπορεί να μην τις έχουμε δει ακόμα αλλά είναι θέμα χρόνου να προστεθούν στον πίνακα ταξινομήσεων των επόμενων μηνών τουλάχιστον πέντε ακόμα εταιρείες:

  • TM: οι μοτοσυκλέτες του ιταλικού εργοστασίου βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην κορυφή του Πανελληνίου και Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro με τους Παναγιώτη Κουζή και Zach Pichon και θεωρούμε σίγουρο πως αυτό θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Ήδη φέτος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα συναντάμε τρεις μοτοσυκλέτες (οι οποίες είχαν ταξινομηθεί στο 2024) ενώ άμεσα αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης τύπου (Euro 5+) για τις δίχρονες μοτοσυκλέτες της εταιρείεας.
  • Rieju: το πολυαναμενόμενο MR300i καθυστέρησε και θα έρθει ως μοντέλο 2026 ενώ αν κρίνουμε από τη ανταπόκριση που είχε το σχετικό άρθρο του Enduro24 είναι σίγουρο πως πολλοί περιμένουν να το δουν από κοντά.
  • Stark Future: σύντομα αναμένεται να δούμε τη σουηδική εταιρεία ηλεκτρικών μοτοσυκλετών για πρώτη φορά στον πίνακα ταξινομήσεων με το πρώτο enduro μοντέλο της.
  • Triumph: σύντομα αναμένουμε να δούμε και τη βρετανική εταιρεία για πρώτη φορά στον σχετικό πίνακα με τα νέα της enduro μοντέλα.
  • Honda: Η ομάδα της Honda Siafarikas Off Road Dream έχει δυνατή αγωνιστική και εμπορική παρουσία και σύντομα αναμένουμε να δούμε τις πωλήσεις της και στον τομέα των enduro μοτοσυκλετών.

Αντίθετα, δεν θα δούμε στον σχετικό πίνακα τις enduro μοτοσυκλέτες της Yamaha η οποίες αν και εξαντλήθηκαν (μοντέλα 2025) εντούτοις δεν ταξινομούνται (δεν έχουν έγκριση τύπου για έκδοση πινακίδας).

2Τ VS 4T

Εντυπωσιακή είναι η ισορροπία στις ταξινομήσεις μεταξύ των δίχρονων και των τετράχρονων μοτοσυκλετών με ποσοστό 51-49 (%). Ναι, οι δίχρονες μοτοσυκλέτες enduro είναι ακόμα ψηλά στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού και μάλιστα ξεπέρασαν ελαφρώς σε ταξινομήσεις τις τετράχρονες.

  • Δίχρονες: 60 (51%)
  • Τετράχρονες: 57 (49%)
Ταξινομήσεις δίχρονες enduro (Ιαν-Μάρ. 2025)
BetaRR 30012
BetaXtrainer 30011
KTM300 EXC8
HusqvarnaTE 3007
BetaRR 2503
FanticXE 3003
GASGASEC 2503
GASGASEC 3003
HusqvarnaTE 2503
KTM250 EXC3
BetaRR 2002
FanticXE 1252
Σύνολο
60
Ταξινομήσεις τετράχρονες enduro (Ιαν-Μάρ. 2025)
BetaRR 39013
KTM350 EXC-F12
BetaRR 3504
HusqvarnaFE 3504
ApriliaRX 1253
KTM250 EXC-F3
BetaRR 4802
GASGASEC 350F2
HusqvarnaFE 2502
HusqvarnaFE 5012
KTM500 EXC-F2
Sherco300 SEF2
BetaRR 125 4T1
BetaRR 4801
HusqvarnaTE 150i1
KTM690 Enduro1
Sherco450SEF1
SWM1251
Σύνολο
57

Ταξινομήσεις Enduro ανά περιφέρειες


Για το πρώτο τρίμηνο του 2025 βλέπουμε πως οι περισσότερες ταξινομήσεις enduro έχουν γίνει -με μεγάλη διαφορά- στην Αθήνα (65), δεύτερη είναι η Θεσσαλονίκη (20) ενώ ακολουθούν δώδεκα ακόμα πόλεις με μονοψήφιο αριθμό.

Αθήνα65
Θεσσαλονίκη20
Καβάλα9
Καρδίτσα6
Ευβοια5
Αχαία3
Δράμα2
Γρεβενά1
Φθιώτιδα1
Ιωάννινα1
Κοζάνη1
Λάρισα1
Πιερία1
Ξάνθη1

Σχόλια από την αγορά

ΚΤΜ

Σχόλια για την χωμάτινη αγορά από τον Αργύρη Παπαγιανακόπουλο, διευθυντή πωλήσεων και marketing της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, επίσημης εισαγωγικής εταιρείας των μοτοσυκλετών του KTM group στην Ελλάδα:

  • Αύξηση πωλήσεων off-road μοτοσυκλετών του group KTM στην Ελλάδα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2024 (αφορά το άθροισμα των μοτοσυκλετών που ταξινομούνται όπως τα enduro και των motocross που δεν ταξινομούνται).
  • Οι πωλήσεις των χωμάτινων μοτοσυκλετών δεν επηρεάστηκαν με την προσωρινή παύση της παραγωγής στην Αυστρίας μιας και και η ελληνική αντιπροσωπεία είχε φροντίσει να έχει επαρκές απόθεμα αλλά και γιατί το διάστημα αυτό (της παύσης παραγωγής) αφορούσε την παραγωγή μόνο ασφάλτινων μοτοσυκλετών2.
  • Οι νέες προδιαγραφές EURO5+ έχουν κάνει πιο περίπλοκες τις εισαγωγές από 01/01/2025 και καθυστερούν τη διαδικασία καθώς όλες οι μοτοσυκλέτες Enduro του ΚΤΜ Group πληρούν πάντα της ευρωπαϊκές προδιαγραφές, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό.

¨Η ολοκλήρωση της μεταβατικής περιόδου του νέου εισαγωγέα (Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ), η ενεργοποίηση εξειδικευμένων χωμάτινων συνεργατών και η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καθώς επίσης και η δυναμική επιστροφή στους αγώνες με μια εντελώς νέα φιλοσοφία δομής των ομάδων αποδίδουν σταδιακά καρπούς. Στόχος όλων αυτών των ενεργειών είναι από τη μια η άμεση επαφή των ιδιοκτητών με συνεργάτες της εταιρείας στο πεδίο των αγώνων και των οργανωμένων χωμάτινων εκδηλώσεων και από την άλλη να παραμείνουν οι εταιρείες του KTM Group στην κορυφή των πωλήσεων στην χώρα μας.”

Beta

Σχόλιο από τον Τέντυ Αντωνιάδη εκπρόσωπο της The Fuoristrada Co, επίσημου εισαγωγέα των μοτοσυκλετών Beta στην Ελλάδα:

Για μία ακόμη χρονιά η Beta παρουσιάζει δυναμική πορεία στις πωλήσεις, στην Ελλάδα, πετυχαίνοντας ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό της από ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα. Αν και συνήθως το πρώτο τρίμηνο του έτους παρουσιάζει κάποιες στατιστικές ανωμαλίες καθώς εμφανίζονται σε αυτό ταξινομήσεις μοτοσυκλετών που είχαν πουληθεί στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς (από επιλογή των ιδιοκτητών), φέτος την κατάσταση εξισορροπεί (στατιστικά μιλώντας) η καθυστέρηση έγκρισης τύπου στις δίχρονες μοτοσυκλέτες Euro5+ και η οποία θα “μεταφέρει” πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στο επόμενο (τότε θα φανούν ως ταξινομήσεις).


Υποσημειώσεις

  1. ΕΛΣΤΑΤ: Ελληνική Στατιστική Αρχή ↩︎
  2. Οι χωμάτινες (competition) μοτοσυκλέτες κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της KTM στην Αυστρία μόνο την περίοδο Απρίλιος-Σεπτέμβριος κάθε έτους. ↩︎

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα