1962- Gilles Lalay: Ο εμπνευστής του Hard Enduro
Ο αγώνας με το όνομα Gilles Lalay Classic διοργανώθηκε για δέκα χρόνια (1992-2001) και ήταν για τους εντουράδες ο ορισμός του extreme enduro
Ο Γάλλος Gilles Lalay (Ζιλ Λαλέ) γεννήθηκε σαν σήμερα το 1962 και ήταν ένας από τους καλύτερους αναβάτες στην ιστορία του Enduro. Είχε στο παλμαρέ του, εκτός των άλλων, τον εξαιρετικά σπάνιο συνδυασμό νίκης σε αγώνα ISDE (ως ο ταχύτερος αναβάτης το 1985) και Rally Dakar (1989). Ήταν ο πρώτος που το πέτυχε και ήταν φυσικά ο κύριος λόγος που στη συνέχεια άρχισαν να μπαίνουν όλο και περισσότεροι αναβάτες enduro στον χώρο των Rally. Όνειρο του να διοργανώσει έναν εξαιρετικά δύσκολο αγώνα enduro στη Limousin, την περιοχή που μεγάλωσες στη Γαλλία. Δυστυχώς σκοτώθηκε σε τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια του Rally Paris Dakar 1992 στον οποίο πήρε μέρος “για τελευταία φορά” όπως ο ίδιος έλεγε. Ο θάνατός του συγκλόνισε την κοινότητα του enduro η οποία θεώρησε χρέος της να διοργανώσει τον αγώνα όνειρο του Lalay. Μόλις δύο μήνες μετά, ο αγώνας αυτός έγινε πραγματικότητα και είχε ένα “παράξενο” για την εποχή πρόγραμμα που μάς θυμίζει περισσότερο τους σημερινούς αγώνες Hard Enduro. Μια διαδρομή 80km με τέσσερις ειδικές ήταν ο προκριματικός πρωινός αγώνας για να ξεχωρίσουν οι 100 ταχύτεροι αναβάτες που θα συνέχιζαν το απόγευμα στο extreme μέρος του αγώνα. Ο αγώνας με το όνομα Gilles Lalay Classic διοργανώθηκε για δέκα χρόνια (1992-2001) και ήταν για τους εντουράδες ο ορισμός του extreme enduro για όλο αυτό το διάστημα και για πολλά ακόμα χρόνια. Τα νυχτερινά πλάνα και οι φωτογραφίες με τα φώτα των μοτοσυκλετών να φωτίζουν την extreme διαδρομή ήταν το σήμα κατατεθέν του GLC. Αποκορύφωμα του αγώνα ήταν ίσως το 1995 όταν μόλις τέσσερις από πολλούς πρωτοκλασάτους αναβάτες, κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό.
2004- Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro
Σαν σήμερα το 2004 ολοκληρώνεται ο δεύτερος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro στην Πορτογαλία (Guimaraes). Νικητές στις τρεις κατηγορίες αναδεικνύονται (την Κυριακή) οι αναβάτες που εκείνη τη χρονιά ανακηρύχθηκαν και Παγκόσμιοι Πρωταθλητές:
E1 Stefan Merriman (UFO Corse Yamaha)
E2 Juha Salminen (KTM)
E3 Samuli Aro (KTM)
ενώ οι νεαροί τότε Ivan Cervantes και David Knight έχουν αρχίσει να δείχνουν τα δόντια τους πετυχαίνοντας μια νίκη και δύο βάθρα κατά τη διάρκεια του διήμερου αγώνα.